کد خبر: 674136
تاریخ انتشار :

اعلام دلیل امیرعبداللهیان برای غیبتش در مذاکره با عربستان

امیرعبداللهیان گفت: فردی که عربستان برای مذاکره پیشنهاد کرد، همتای امیر دریابان شمخانی بود

اعلام دلیل امیرعبداللهیان برای غیبتش در مذاکره با عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفته است:

روز ۲۱ مارس من و همتای سعودی خودم آماده اولین گفت‌وگوی تلفنی شدیم. ما در روزهای گذشته در یک مرحله، تماس تلفنی وزیر امور خارجه عربستان را داشتیم و در پاسخ به این تماس هم شب گذشته من با جناب آقای فرحان تماس تلفنی برقرار کردم. 

در گفت‌وگوهای ایران و عربستان در پکن راجع به همه موضوعات گفت‌وگو شد؛ اما فضای قالب گفت‌وگوها به مباحث امنیتی و برخی سوءتفاهمات و در عین حال برخی مشکلاتی که بین دو طرف وجود داشت، برمی‌گشت. ما قبل از آن پنج مرحله گفت‌وگوی امنیتی در بغداد داشتیم و سه دور گفت‌وگوی امنیتی در مسقط انجام شد.

ما در وزارت امور خارجه پیشنهاد کردیم که برای شروع، مدیران کل سیاسی وزارت خارجه دو کشور در پکن - یک هفته بعد از سفر آقای دکتر رئیسی - با یکدیگر دیدار کنند. در نهایت پیام رئیس جمهور چین را دریافت کردیم که این پیام حاوی آمادگی طرف سعودی برای دیدار سطح بالای امنیتی در پکن بود.

طبعاً فردی که عربستان سعودی پیشنهاد کرد، همتای امیر دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود. تصمیم بر این شد که نشست در این سطح در پکن برگزار شود.

همچنین در تماس تلفنی که با همتای خودم شب گذشته داشتم، توافق کردیم که در ماه مبارک رمضان نشست وزرای خارجه را برگزار کنیم. همکاران من در حال هماهنگی جزئیات، از جمله زمان و مکان دقیق برگزاری این دیدار هستند./ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها