کد خبر: 674522
تاریخ انتشار :

علم‌الهدی:

نهی از منکر نباید باعث ترویج کینه در جامعه شود/ مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه مشهد گفت: دلدادگان به ساحت دین باید به‌ صورت گروهی و در قالب برنامه وابسته به ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر عمل کنند تا گسترش حق و هدایت افراد به‌گونه‌ای مؤثر اتفاق بیفتد و منجر به ترویج بغض و کینه در جامعه نشود.

نهی از منکر نباید باعث ترویج کینه در جامعه شود/ مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به حملات اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ضمن بی‌سابقه خواندن این جنایت در فلسطین، اظهار کرد: اینکه به نمازگزاران و بندگان در حال اعتکاف تهاجم کنند و آنان را مورد حمله و تجاوز قرار دهند، دو عامل دارد؛ یکی سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات این رژیم شیطانی و عامل دوم هم بدبختی خود صهیونیست‌هاست که نشان می‌دهد نقطه پایانی وجود آن‌ها فرارسیده و بنابراین آن‌ها به دست و پا افتاده‌اند تا به هر ترتیب، این نقطه پایان را به تأخیر بیندازند. امیدواریم مردم ما در روز قدس که جمعه هفته آینده است، پاسخ دندان‌شکنی به این جنایت‌ها بدهند.

وی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار فرمایشاتی در تکمیل راهبردهای حکیمانه روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی مطرح کردند و اشارات روشنی به مسائل فرهنگی و اقتصادی داشتند. اولاً اینکه در مسئله حجاب، تکلیف بی‌حجابی را روشن کردند و اعلام کردند که هم «حرام سیاسی» و هم «حرام دینی» است. دلیل اطلاق این وصف نیز آن بود که اگر گناهی در عرصه جامعه صورت گرفت، به این جهت که در راستای منافع دشمن است، حرام سیاسی نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه ما دو نفع دارد، عنوان کرد: همه تلاش دشمن این است که هویت جامعه دینی ما از دست برود و دیگر در این کشور نظام دینی حاکم نباشد. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین مانع و سنگلاخ مسیر استکبار جهانی است، زیرا در آن دین محور امور است، اما اگر بی‌حجابی در این جامعه گسترده شد و زنان ما بی‌حجاب شدند، هویت دینی از جامعه حذف می‌شود، جبهه ضداستکباری تضعیف و سفره دین از این کشور برچیده می‌شود. اگر هم جوان ما بی‌دین شد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که استکبارستیز باشد.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه ملت ما انقلابی است، بیان کرد: تا پیش از انقلاب و در دوران ستم‌شاهی، بی‌حجابی در کشور ما یک امر مرسوم بود، اما پس از انقلاب و سلحشوری‌های شهدا، دیگر شرایطی به وجود آمده که ملت دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کند.

وی بی‌حجابی و کشف حجاب را مصداق دین‌ستیزی دانست و تأکید کرد: چطور می‌توان انتظار داشت که این مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده اما واکنشی نشان ندهند درحالی‌که ملت ما، دین را از پدر و مادر خود بیشتر دوست دارد. مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند و دشمن هم که این را می‌داند، این حرام شرعی و سیاسی را در جامعه رواج می‌دهد تا برخورد فیزیکی پیش بیاید و به همین ترتیب، جامعه ما وحدت ملی خود را از دست بدهد. خواسته دشمن این است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حتی اگر افرادی که کشف حجاب می‌کنند، بدانند پشت ترویج این توطئه، جاسوس‌های دشمن و دستگاه‌های اطلاعاتی خبیث آن‌ها قرار دارند، دست از این کار برمی‌دارند. در سال‌های اخیر، بیشترین نامی که بر دختران ما گذاشته‌شده است، نام مبارک «زهرا» است. دختران ما دلداده فاطمه اطهر(س) هستند و نمی‌شود کسی به نام زهرای مرضیه(س) مزین باشد اما روسری از سر بردارد. اینجاست که هیچ‌کس رضایت نمی‌دهد با بی‌حجابی خود به مصاف فاطمه زهرا(س) و علی ابن موسی‌الرضا(ع) برود.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه مردم ما باید به صحنه بیایند زیرا در طول تاریخ هر زمان مردم به میدان آمده‌اند، گره‌ها باز شده است، گفت: این حضور در میدان باید با فهم و بصیرت انقلابی همراه باشد. بدانید نهی از منکر زمانی مؤثر است که انسانی را که از راه دور شده، به راه بازگرداند. اگر نهی از منکر نتوانست انسانی را که از حق دورشده، به راه برگرداند، دیگر فایده ندارد. نباید جوری نهی از منکر کرد که بیشتر بر بغض و کینه فرد گناهکار بیفزاید و او را بیش‌ از پیش از حق و حقیقت دور کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دستگاه‌های مسئول هم باید با برنامه عمل کنند. اگر می‌خواهید عواطف دینی مردم به هیجان درنیاید و تحرکات غیرمعقول در جامعه صورت نگیرد، باید مسئولان نظام برای حل مشکل بدحجابی دین‎‌ستیزانه برنامه داشته باشند. برنامه تکلیف همه دستگاه‌هاست؛ از دستگاه اجرایی و قانون‌گذاری کشور گرفته تا دستگاه قضایی و این نکته مورد توجه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام نیز قرار گرفت.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: نکته دومی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند، تأکید بر شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید بود. دلیل همراه شدن «مهار تورم» با «رشد تولید» به خاطر رابطه علیتی است که میان این دو وجود دارد و اگر تولید رشد کرد و نقدینگی جامعه و سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شد، دیگر عرصه‌ای برای رشد تورم باقی نمی‌ماند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها