کد خبر: 674525
تاریخ انتشار :

وزیر خارجه اردن: اسرائیل منطقه را به سمت جهنم می‌برد

وزیر خارجه اردن تأکید کرد، این کشور با نگرانی حوادث مسجد الاقصی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه اردن: اسرائیل منطقه را به سمت جهنم می‌برد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با الجزیره گفت: آنچه در مسجد الاقصی رخ می‌دهد نتیجه نبود افق سیاسی است که باید نزاع و درگیری را حل کرده و حقوق مشروع ملت فلسطین را برآورده کند. اسرائیل منطقه را به سمت جهنم می‌برد و این تأثیر منفی برای همگان دارد. این تجاوزات باعث تشدید درگیری و نقض حرمت اماکن مقدس و نقض منشورهای بین‌المللی می‌شود.

وی گفت: اردن تمام تلاش خود را برای توقف تجاوزات اسرائیل به کار می‌گیرد؛ اما به تنهایی نمی‌تواند جلوی تجاوز بایستد و به اشغالگری پایان بدهد. اردن تلاش سیاسی زیادی برای فشار بر اسرائیل و تحریک مواضع بین‌المللی می‌کند. ما از تمام امکانات خود برای مقابله با یهودی سازی مسجد الاقصی و تغییر هویت آن استفاده کردیم.

وی درباره جلسه شورای امنیت گفت: اردن با هماهنگی برخی کشورهای عربی در راستای تلاش‌های سیاسی خود خواهان برگزاری این جلسه شده است. زمانی که اسرائیل منطقه را به سمت جهنم می‌برد کشورهای جهان نباید نقش خود را تنها به تحرک منحصر کنند بلکه باید برای حل دلایل تنش و درگیری میان اسرائیل و فلسطین تلاش کنند. خشونت تنها زمانی متوقف می‌شود که دلایل اصلی آن حل شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها