کد خبر: 674770
تاریخ انتشار :

مشاور مرحوم هاشمی: رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است

انتخاب/ مشاور مرحوم هاشمی گفت: من از پشت پرده این قضیه خبردار نیستم و باید منتظر باشیم تا جدی‌تر شدن آن را بسنجیم. الان نمی‌توان داوری کرد که میرکاظمی چرا می‌رود. شاید بر سر بودجه تقدیمی به مجلس مشکل ایجاد شده است. دولت‌های همسو با مجلس سعی می‌کنند تضاد هایشان را علنی نکنند.

مشاور مرحوم هاشمی: رئیسی متوجه شده که دولت ضعیف است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر‌هایی مبنی بر تغییرات در سطح کابینه شنیده می‌شود و احتمال تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز وجود دارد که می‌تواند یک پیام سیاسی و اقتصادی جدی بدنبال داشته باشد. هرچند رئیسی نسبت به تجربه دو سال اخیر ثابت کرده است منابع مشخصی مثل دانشگاه امام صادق برای تامین نیرو دارد و از آن قالب پیش بینی شده عبور نمی‌کند.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره پیام سیاسی تغییرات در دولت به «انتخاب» گفت: من فکر می‌کنم آقای رئیسی به تدریج متوجه شده است که چینش کابینه اش درست نبوده است و مشورت‌هایی که به او داده شده است از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. در مورد آموزش و پرورش هم از اول اختلاف بود و اگر زلفی گل وزیر می‌شد وضعیت بدتر هم می‌شد. بطور کلی رئیسی متوجه شده است که دولت ضعیف است، اما برای اینکه بروز و ظهور منفی نداشته باشد، تدریجی عمل می‌کند. البته تاکتیکشان کناره گیری است تا حرمتشان حفظ شود، اما چگونه باید مشخص شود که ضعف اصلی مدیریت است؛ مثلا آموزش و پرورش که مهم‌ترین نهاد دولت از نظر تعداد نیروست، در نوروز توان پرداخت حقوق نداشت. بنظر من اینکه رئیسی حداقل به این نتیجه رسیده است که تغییراتی ایجاد کند یک گام به جلوست، بخصوص در امسال که مهار تورم است باید در وزارت اقتصاد و صمت نیز تغییراتی ایجاد دهد و با مشورت نخبگان وزرای جدیدی معرفی کند.

وی در ادامه افزود: آقای رئیسی انتخاب هایش در همین حدود دانشگاه امام صادق است؛ هیچوقت باقری کنی یا امیرعبداللهیان را کنار نمی‌گذارند تا شخصی مثل ظریف را جایگزین دارند. آدم‌های جدید، چون انگیزه تحول دارند و به فکر آبروهستند یک روزنه امید هست، اما بطور کلی همه به یک نتیجه می‌رسند. در این تغییرات هم البته امید زیادی نیست.

این فعال سیاسی سپس درباره پیام تغییر میرکاظمی اشاره کرد: من از پشت پرده این قضیه خبردار نیستم و باید منتظر باشیم تا جدی‌تر شدن آن را بسنجیم. الان نمی‌توان داوری کرد که میرکاظمی چرا می‌رود. شاید بر سر بودجه تقدیمی به مجلس مشکل ایجاد شده است. دولت‌های همسو با مجلس سعی می‌کنند تضاد هایشان را علنی نکنند. در شورای شهر هم همینطور است و سعی می‌کنند انتقاد‌ها را در جلسات خصوصی مطرح کنند و رسانه‌ای نشود. در قضیه میرکاظمی نیز چنین مواردی هست و در علنی کردن قضیه امتناع دارند. رئیسی نیز هرچقدر جلوتر برود متوجه نیاز به تغییر می‌شود.

رجایی در پایان گفت: من فکر می‌کنم شرایط کشور بعد از نامگذاری رهبری باید یک تکانه جدی تری صورت بگیرد. رئیسی باید ترسش را از تغییر کمتر کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها