کد خبر: 674858
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با احمد کریمی اصفهانی

اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار دارد

احمد کریمی اصفهانی گفت: هم وضعیت جهانی به گونه‌ای شده است اسرائیل در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته است و هم شکاف‌های درونی این رژیم کار را برایشان به جایی رسانده که احتمال فروپاشی در آن رژیم بیش از همیشه احساس می‌شود.

اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد؛ از یک سو مناسبات بین‌المللی به ضررش و به نفع مخالفانش پیش می‌رود و از سوی دیگر فشارها و اعتراضات داخلی این رژیم عملا کار را تا سر حد فروپاشی آن پیش برده است. با این اوصاف بی‌تردید روز قدس امسال شاید از هر سالی دارای اهمیت بیشتری باشد زیرا اکنون بیش از هر زمان نشانه‌های زوال رژیم غاصب قدس دیده می‌شود.

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «باید به این موضوع دقت کنیم که روز قدس امسال به دلیل ضعیف شدید رژیم صهیونیستی بسیار مهم است. اسرائیل روزگاری می‌خواست بسیاری از کشورها تحت نفوذش باشد، امروز در وضعیتی به سر می‌برد که عملا در حال فروپاشی است. هم وضعیت جهانی به گونه‌ای شده است اسرائیل در سخت‌ترین شرایط قرار گرفته است و هم شکاف‌های درونی این رژیم کار را برایشان به جایی رسانده که احتمال فروپاشی در آن رژیم بیش از همیشه احساس می‌شود».

او ادامه داد: «چه بسیار حکومت‌هایی که از هم پاشیدند؛ نمونه‌اش شوروی. بنابراین خیلی عجیب نیست که در آینده‌ای نزدیک اسرائیل هم از هم پاشیده شود. تردیدی نیست که این رژیم ماندنی نیست و امیدواریم هرچه زودتر به این ظلم تقریبا یک قرنه پایان داده شود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «خدا را شاکریم که زوال اسرائیل به دست مومنان رقم خورده است و در این دایره جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی و دارای مردمی مومن در جهت فراهم‌شدن زمینه زوال رژیم غاصب قدس در تمام این‌سال‌ها تلاش کرد. امروز خود غربی‌ها هم فهمیده‌اند که اسرائیل برایشان مهره سوخته است و مثل یک دستمال کثیف دورش می‌اندازند».

کریمی‌اصفهانی در پایان گفت: «اگر تا دیروز سعودی‌ها شریک کامل آمریکا بودند و بلکه گاو شیرده آنها بودند و با اسرائیل هم ارتباط نزدیکی داشتند اما امروز آنها هم فهمیده‌اند که نظم جهانی در حال تغییر است و به سرعت سعی کرده‌اند از آمریکا و اسرائیل دور و به ایران نزدیک شوند. با همه این اوصاف و البته مشکلات شدید داخلی در رژیم صهیونیستی باید گفت که زوال این رژیم بیش از هر زمان نزدیک است و به همین دلیل روز قدس امسال بسیار دارای اهمیت است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها