کد خبر: 675057
تاریخ انتشار :

آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی

تسنیم/ موشک ضدزره «سدید۳۶۵»، جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی با موفقیت توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزمایش شد.

آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آزمایش موشک ضدزره سدید365 جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی با موفقیت توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

در همین رابطه سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی تسنیم گفت: موشک سدید365 یک موشک ضدزره هدایت‌شونده با برد 8 کیلومتر است که قابلیت انهدام انواع ادوات زرهی را دارد.

وی افزود: این موشک با هدایت اپتیکی از دقت بالایی در اصابت به هدف برخوردار است و با قابلیت حمله از بالا (تاپ‌اتک) می‌تواند از سد سامانه‌‌های دفاع فعال تانک‌ها نیز عبور کند و آنها را منهدم کند.

در روش تاپ‌اتک یا حمله از بالا، موشک پس از خارج شدن از پرتابگر خود به‌سمت بالا اوج می‌گیرد و پس از رسیدن به ارتفاع مناسب روی هدف شیرجه می‌زند، در این روش بةخلاف روش مرسوم موشک‌های ضدزره در حمله از روبهرو موشک یک مسیر بالستیک را طی می‌کند تا به هدف اصابت کند،

این روش به این دلیل مؤثرتر از سایر روش‌های مرسوم است که معمولاً زره بالای تانک ضعیف‌ترین قسمت زره را تشکیل می‌دهد و نفوذ به آن راحت‌تر از سایر بخش‌های تانک است.

14020126113041713274042310

سامانه کنترل آتش موشک ضدزره سدید365 با قابلیت شلیک و هدایت 4 موشک

سردار کوهستانی ادامه داد: در فاز بعدی این موشک به بالک‌های جمع‌شونده مجهز می‌شود و با سامانه کنترل آتشی که برای آن طراحی شده است، نفربرهای نیروی زمینی‌ مجهز به چهار فروند از این موشک در دو طرف برجک خود خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها