کد خبر: 675085
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدتقی فاضل میبدی

افروغ، منتقدی دلسوز و صادق بود

محمدتقی فاضل میبدی گفت: آقای افروغ در بیان نظراتش صداقت داشت و صادقانه آنچه باور داشت را بیان می‌کرد.

افروغ، منتقدی دلسوز و صادق بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: عماد افروغ، استاد دانشگاه و جامعه‌شناس پس از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان، درگذشت تا همگان این موضوع را تأیید کنند که نبود او در حوزه اندیشه‌ای خسرانی بزرگ است؛ به ویژه اینکه همه او را متفکری میانه‌رو و دلسوز قلمداد می‌کردند.

محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه و دانشگاه درباره عماد افروغ به «نامه‌نیوز» گفت: «من تا جایی که نظرات مرحوم افروغ را دنبال می‌کردم، او را جامعه‌شناس و سیاستمداری معتدل و نیکخواه می‌دیدم. او واقعا از ته دلش دلسوز این مملکت بود و منتقدی ناصح محسوب می‌شود و متأسفانه مسئولان هیچ وقت به سخنان او افرادی دلسوز چون او گوش نمی‌دهند. او نه یک اصولگرای جریانی بود و نه یک اصلاح‌طلب جریانی؛ او را نمی‌توان در هیچ یک از این عناوین گنجاند و فردی مستقل و میانه‌رو محسوب می‌شد».

او ادامه داد: «آقای افروغ در بیان نظراتش صداقت داشت و صادقانه آنچه باور داشت را بیان می‌کرد. من برداشتم این است که او به این نتیجه رسیده بود که شیوه حکمرانی کنونی نمی‌تواند به مصلحت کشور باشد و از زمان احمدی‌نژاد به بعد نسبت به سیاست‌های جاری در کشور انتقاد داشت».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین گفت: «از زمان احمدی‌نژاد به این سو اتفاقات ناگواری در کشور رخ داد که باعث شد بسیاری از نیروهای اصولگرا هم منتقد سیاست‌های جاری باشند. ندانم‌کاری‌های شد که واقعا خیلی از اصولگراهای خیراندیش را هم وادار به انتقاد کرد. آقای افروغ هم از آن زمان بود که از جریان اصولگرایی فاصله گرفت و گرچه اصلاح‌طلب نشد اما به عملکرد اصولگرایان هم انتقاد می‌کرد و حالا می‌بینیم دایره چنین افرادی که روزگاری در پایگاه اصولگرایی بودند اما امروز راه میانه‌روی را دنبال می‌کنند بیشتر هم شده است؛ امثال آقای لاریجانی، باهنر، ناطق نوری و...».

فاضل میبدی در پایان گفت: «آن‌طور که می‌دانم آقای افروغ به نهج‌البلاغه علاقه زیادی داشت. او با تدقیق بر مسلک حضرت امیر(ع) دریافته بود که شکل سیاستمداری‌ای که می‌بینیم با آنچه در نگاه امام علی(ع) وجود داشت، فاصله دارد و یکی دیگر از دلایل نقدهای او شاید همین موضوع باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها