کد خبر: 675167
تاریخ انتشار :

پشت پرده ادعای حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

یک کارشناس منطقه معتقد است که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی بخواهد ماموریت نابودی زودهنگام خود را از آنچه برای او پیش‌بینی شده است، جلو بیندازد و جمهوری اسلامی ایران هم هیچ ابایی ندارد. آنها می‌توانند این خیال را آزمایش کند و یک جهان را از دست خود به وسیله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی راحت کند.

پشت پرده ادعای حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به اظهارات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم به تنهایی می‌تواند به ایران حمله نظامی انجام دهد، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش‌هایی اعلام کردند که عملیات نظامی علیه ایران پایان صهیونیست است.

 سید رضا صدرالحسینی تحلیلگر و کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره به همشهری آنلاین می‌گوید که در حال حاضر با مشکلات داخلی که رژیم صهیونیستی با آن درگیر است، چنین ادعایی بلوفی بیش نیست. او معتقد است که رژیم صهیونیستی با این سخنان و اقدامات برای از بین رفتن خود گام بر می‌دارد.

یک بلوف سیاسی

این تحلیلگر و کارشناس مسائل غرب آسیا درباره ادعای رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت:در مثل فارسی می‌توان گفت رئیس رژیم ستاد ارتش صهیونیستی ابراز وجود و شب هنگام در کوچه بن بست نعره کشی کرده است. یعنی در جایی که کسی نیست، برخی از افراد خود را بزرگ‌تر از آن چه هستند، می‌پندارند. از این رو نفس‌کش می‌طلبند و ادعای بزرگتر از توان خود می‌کنند و بلوف می‌زنند.

صدرالحسینی  افزود:‌ واقعیت این است که وضعیت داخل رژیم صهیونیستی به گونه‌ایست که در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از نیروهای آنها به جای اینکه از سرحدات و از مرزهای زمینی و آبی این رژیم و این سرزمین اشغالی دفاع کنند، برای سرکوب تظاهرات و مخالفت‌های ساکنان این سرزمین ماموریت انجام می‌دهند و در سرکوب این معترضان از نیروهای نظامی استفاده می‌شود.

او ادامه داد: صبح روز قدس بسیاری تلاش کرده‌اند تا بتوانند وارد مسجد الاقصی شوند و در اول صبح نماز جماعت را در آن مسجد بخوانند. این در حالی بوده که نیروهای نظامی راه را بسته و محدودیت‌هایی برای ورود ایجاد کرده بودند. اما موج مردمی و مسلمانانی که می‌خواستند وارد مسجد شوند و نماز بخوانند به گونه ‎ای بوده که نیروهای مسلح را مستاصل کرده و توانستند وارد مسجد شوند. این در صورتی است که نیروی نظامی رژیم صهیونیستی که باید در مرزها مستقر شوند، ‌اما به دلیل شرایط داخلی کشور آنها را به داخل آورده‌ و از آنها برای کنترل مردم استفاده می‌کنند. 

ارتش متزلزل رژیم صهیونیستی

صدرالحسینی درباره حمله به ایران و این ادعای مقامات رژیم صهیونیستی گفت:‌ این ادعا زمانی مطرح شده که هنوز چند هفته از استعفای وزیر جنگ این رژیم نگذشته است. در سرزمین اشغال شده‌ای که وزیر دفاع با اعتراض استعفا می‌دهد و آنها حتی نمی ‎توانند او را  به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اقناع و حفظ کنند، چگونه چنین ادعایی دارند؟

از سویی نیز نخست وزیر نتانیاهو مجبور می‌شود که وزیر دفاع خود را مجددا برای این پست انتخاب کند و از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کند و وزیر دفاع را نگه دارد، با چنین ارتشی چگونه می‌تواند عملیات نظامی انجام دهد؟

او با اشاره به فرار سربازان و ارتش متزلزل رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به آمار مقامات رسمی و آمار شگفت‌انگیز فرار قابل توجه نیروهای نظامی از پادگان‌های ارتش،  واقعا  این ارتش چگونه می‌تواند به کشوری حمله کند؟ در این ارتش متزلزل به طور دائم اسلحه‌ها توسط نیروهای نظامی فروخته می‌شود، اسلحه‌ها در پادگان‌ها به سرقت می‌رود یا نظامی‌ها فرار می‌کنند و به طور رسمی از ارتش خارج می‌شوند چگونه می‌خواهند به کشور دیگری حمله کنند؟

او افزود: و در مواقع لزوم و فراخوان تنها ۴۰ درصد از مردم به کمک نیروهای مسلح در پادگان‌ها بپیوندند. این در حالی است که همه مردم این سرزمین تعهد داده‌اند تا در مواقع لزوم به ارتش ملحق شوند.  

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد:‌ رژیم صهیونیستی در گردابی غوطه‌ور شده است و برای دادن انگیزه به مردم خود،‌ هر از گاهی اعلام موجودیت می‌کند و  با ادعاهای توخالی خود را سر زبان‌ها می‌اندازد.

او ادامه داد:‌ ادعای حمله به ایران در حالی مطرح شده است که این رژیم اشغالگر حتی امکان حمله به یک گروه کوچک از مقاومت را ندارد. این رژیم در عرض ۶ ساعت مجبور شد در مقابل  گروه‌های مقاومت اعلام آتش بس کند.

او افزود:‌ وقتی جمهوری اسلامی توانسته هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی فوق مدرن آمریکایی را در آسمان خود منهدم کند، آیا نمی‌تواند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد؟

بنابراین سخنان رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تنها روحیه دادن به نیروها و مقامات داخلی خود است. این ادعا یک بلوف است و غیر از یک طنز سیاسی برای جمهوری اسلامی نخواهد بود.

صدرالحسینی اضافه کرد:‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از آمادگی کامل در دفاع از آسمان، دریا و زمین جمهوری اسلامی و منافع ملی برخوردارند و بارها آن را به اثبات رسانده‌اند. رژیم صهیونیستی در حد و اندازه‌ جریان‌های مقاومت این سرزمین اشغالی هم نیست، چه برسد به اینکه به جمهوری اسلامی تعرض کند.

روابطی که در ابهام قرار دارد

این کارشناس سیاسی درباره روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت:‌ اگر بخواهیم روابط این دو را مورد ارزیابی قرار دهیم از آنجا که نتانیاهو گفته است که تا از من دعوت نشود به آمریکا نخواهم رفت و از سویی هم رئیس جمهور آمریکا آقای بایدن در ماه‌های اخیر به دلیل برخود رژیم صهیونیستی با اعتراض‌کنندگان و رفتارهایی که در برخی از موارد منطقه‌ای و بین‌المللی داشته،معترض شده است،‌ نشان می‌دهد که روابط آن طور که باید حسنه نیست.

او افزود:‌ البته این دلیلی بر این موضوع نیست که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند و او را به‌حال خود رها کرده است. رژیم صهیونیستی از جهت حمایت‌های مختلف به آمریکا به طور کامل وابسته است. البته برخی هم معتقدند که آمریکا به رژیم صهیونیستی وابسته است. اما این یک واقعیت است که رژیم صهیونیستی از نظر پشتیبانی‌های نظامی و حمایت‌های بین المللی به آمریکا نیاز دارد. با این اوصاف ضمن وجود اختلاف حتما در موضوعات کلان و راهبردی آمریکا  از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. اما در ارتباط برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی  اختلاف نظرهایی وجود دارد. 

ترس آمریکا از عکس‌العمل ایران

این کارشناس گفت:‌آمریکا می‌داند که اگر رژیم صهیونیستی اقدامی بر علیه ایران انجام دهد، پایگاه‌های آنها در منطقه به راحتی از سوی ایران آسیب خواهند دید. به همین دلیل عقلای آمریکا نسبت به حمله احتمالی رژیم صهونیستی که در دوره‌های مختلف، از دوره  اوباما تا کنون مطرح بود، مخالفت می‌کنند. چون از آسیب‌پذیری خود و توان دفاعی جمهوری اسلامی به خوبی اطلاع دارد. این مساله یکی دیگر از نشانه‎ های اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

او افزود: با توجه به شرایطی که امروز آمریکا در جنگ اوکراین با آن درگیر است، دوری‌گزینی کشورهای عربی از آمریکا، گرایش کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس به رقیب آمریکا یعنی چین، برقراری ارتباطات سیاسی جمهوری اسلامی و کشورهای عربی و انگیزه‌ای که کشورهای عربی برای جلب نظر ایران دارند، مسائلی است که در اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیرنده آمریکا مطرح می‌شود. همه این عوامل باعث می‌شود که آمریکا با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران مخالفت کند.

صدرالحسینی در پایان گفت: که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد ماموریت نابودی زودهنگام خود را از آنچه برای او پیش‌بینی شده است، جلو بیاندازد و این ماموریت را به رئیس ستاد ارتش خود واگذار کرده است، به نظر می‌آید که جمهوری اسلامی ایران هیچ ابایی ندارد. اگر که می‌خواهد زود هنگام حیفا و تلاویو از بین برود و رژیم صیونیستی با خاک یکسان شود، می‌تواند این خیال خام را  به آزمایش بگذارد و یک جهان را از دست خود به وسیله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی راحت کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها