کد خبر: 675201
تاریخ انتشار :

جزئیات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

فارس/ رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر جزئیات برگزاری نماز این روز در تهران را اعلام کرد.

جزئیات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام علی نوری رییس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر صبح امروز در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر‌ گفت: بعد از سه سال وقفه انشالله نماز عید فطر امسال به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به جنبه های فردی و اجتماعی نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر امسال با شعار « عید بندگی و همبستگی» برگزار می‌شود.

وی افزود: از قبل از ماه رمضان جلسات متعددی به صورت فشرده دنبال شده تا یک نماز با شکوه را در تهران برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلای تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: درب‌های مصلای تهران از همان ابتدای صبح روز عید فطر باز خواهد شد و برنامه‌های ما از ساعت ۷ صبح روز عید آغاز می‌شود. ساعت ۸ صبح روز عید، نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه خواهد شد. مسیرهای رسیدن به محل برگزاری نماز جمعه و تمهیدات ترافیکی هم از سوی راهنمایی و رانندگی اعلام خواهد شد. 

وی افزود: سعی شده با همکاری شهرداری بنرهایی در سطح شهر برای اطلاع رسانی نصب شود و از ساعت ۵ صبح اتوبوس و مترو برای حضور در نماز عید فطر به صورت رایگان فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد: حدودا از قبل از ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برگزاری نماز عید فطر با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف در قالب کمیته‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی و هماهنگی آغاز شد و جلسات متعددی تا به امروز ادامه داشته و تا پایان ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت تا انشالله یک نماز عید باشکوه با حضور آحاد مردم روزه داران در تهران برگزار کنیم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: درب‌های مصلای تهران از وقت اذان صبح و ساعت ۴ باز خواهد شد و ما میزبان نمازگزاران محترم هستیم‌. برنامه های ما در جایگاه به صورت رسمی از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و انشاالله حدود ساعت ۸ صبح نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد و بعد هم ایراد خطبه های نماز عید فطر توسط معظم له را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ملاحظات مربوط به خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو هم در نشست خبری‌ای که پلیس راهور در طول این هفته خواهد داشت به طور مفصل و دقیق از طریق نقشه های تفصیلی خدمت مردم عزیز ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تاکید کرد: در همکاری با شهرداری سعی شده بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر و همچنین میادین اصلی نصب شود و با همکاری شهردار محترم اتوبوس و‌ سرویس‌های حمل و نقل شهری به صورت رایگان در خدمت مردم عزیز برای حضور در نماز عید فطر خواهند بود و ساعت ۵ صبح سرویس دهی مترو و اتوبوس‌ها در خطوط منتهی به مصلا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی یادآور شد: تمرکز برای ورود به مصلای تهران از درب های شمالی و از بزرگراه شهید سلیمانی و ایستگاه متروی مصلی در نظر گرفته شده و دربهای شماره ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ مصلی که در ضلع شمالی قرار دارد بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: توقفگاه ها و پارکینگ هایی با وسعت بالا در ضلع شمالی مصلی در نظر گرفته شده تا ان‌شاءالله بتوانیم مشکل در پارک خودرو ها نداشته باشیم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در زمان برگزاری نماز عید فطر  مترو در ایستگاه شهید بهشتی توقف نخواهد داشت و انشاالله ایستگاه‌های میرزای شیرازی، شهید قدوسی و سهروردی جایگزین خواهد شد. سعی شده امسال به جهت وسعت مکان محل برگزاری نماز عید فطر سکوهای اطلاع رسانی برای راهنمایی نمازگزاران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن ماه و راهپیمایی روز قدس افزود: انشالله در روز عید فطر هم با حضور آحاد مردم شریف شهر تهران و مردم نمازگزار مساجد و هیئات و نهادهای اجتماعی و دینی و طیف های مختلف، یک نماز عید فطر باشکوه و به یاد ماندنی را در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت. امیدواریم خانواده ها، کودکان، نوجوانان، دانش آموزان و روزه اولی‌ها را با خود همراه داشته باشند که این مسئله به نشاط و زیبایی‌های نماز عید فطر بسیار کمک خواهد کرد و ما هم سعی کردیم میزبانی شایسته ای را از آن‌ها داشته باشیم.

وی گفت: مردم در زمان حضور در مصلی حتماً مهر و سجاده را همراه خود داشته باشند و اینکه محبت کنند به جهت اینکه در مبادی ورودی و استقرار و بخش های مشخص شده برای برادران و خواهران مشکلی ایجاد نشود از همراه آوردن وسایل غیرضروری پرهیز کنند چرا که در مبادی حفاظتی و انتظامی دچار اختلال، توقف و ترافیک و مشکل نشویم.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر ادامه داد:تقاضای دیگر از مردم عزیز این است که از دربهای شمال وارد مصلی شوند البته در سمت شرقی هم دربهای شماره ۱۲_ ۱۳_ ۱۴ و ۱۵ تدارک دیده شده که برای ورود نمازگزاران بازگشایی شود. تقاضای دیگر ما از نمازگزاران این است که با پایان نماز و خطبه های مقام معظم رهبری برای خروج عجله و شتاب نداشته باشند، هرچند در پایان برنامه تمامی دربهای مصلی بازگشایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این روز برنامه های بسیار خوب فرهنگی برای نمازگزاران تدارک دیده شده همچنین با همکاری نهادهای مردمی موکب‌های هم برای پذیرایی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها