کد خبر: 675225
تاریخ انتشار :

احمدی: هر قانونی برای حجاب نیاز باشد، به سرعت تصویب می‌کنیم

محمدرضا احمدی می‌گوید: به نظر من، در موضوع نصب دوربین‌های شهری و استخدام افراد برای مقابله با پدیده کشف حجاب، اسراف هزینه نشده است. ما یک کشور اسلامی هستیم و رعایت اصول و مبانی اسلامی و قرآنی طبق اصول و مبانی اولیه اسلامی بر همه ما واجب است. این‌گونه نیست که عده‌ای در کشور بگویند من دلم نمی‌خواهد حجاب را رعایت کنم.

احمدی: هر قانونی برای حجاب نیاز باشد، به سرعت تصویب می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس یازدهم درباره مقابله حاکمیت با بی‌حجابی از طریق دوربین‌های مداربسته و تصمیم جدید نیروی انتظامی به رویداد۲۴ می‌گوید: کشور قانون دارد و مردم مکلف هستند که قانون را رعایت کنند. ما نمایندگان مجلس هم موظف هستیم قانون را رعایت کنیم. اگر عبور از چراغ قرمز برای مردم عادی ممنوع است، برای نماینده مجلس و رییس‌جمهور هم ممنوع است. پس قانون برای همه یکسان است و همه باید آن را رعایت کنند. 

احمدی می‌گوید: در قانون اساسی برای حفظ اصول و مبانی انقلاب، یک قوانین تعریف‌شده‌ای داریم. مثلاً قسمتی از آن، بحث رعایت حجاب و اخلاق یا بحث رعایت هنجار‌های اجتماعی است. شاید طرف در دلش حجاب را قبول نداشته باشد ولی چون در این کشور زندگی می‌کند موظف است و باید قانون را رعایت کند. 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: شاید کسی که به چراغ قرمز می‌رسد، عجله داشته باشد و دوست نداشته باشد پشت چراغ بماند ولی طبق قانون باید متوقف شود. در اصول اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و نهم قانون اساسی صراحتاً آمده که باید قانون اساسی و احکام شریعت اجرا شود. حفظ اصول و مبانی انقلاب که فلسفه انقلاب اسلامی است، حفظ احکام شریعت است. 

احمدی می‌گوید: در اصول قانون اساسی باید حتماً حجاب و عفاف رعایت شود و نسبت به این موضوع اصلاً نمی‌شود بی‌تفاوت بود و نمی‌تواند اختیاری باشد. مثل این است که من بخواهم سلاح در دست، وارد جامعه شده و هر کسی را که دلم خواست بُکشم؛ قانون جلوی من را می‌گیرد، پس موضوع هم قانون اساسی و هم احکام شریعت است. 

نماینده رشت می‌گوید: به نظر من، در موضوع نصب دوربین‌های شهری و استخدام افراد برای مقابله با پدیده کشف حجاب، اسراف هزینه نشده است. ما یک کشور اسلامی هستیم و رعایت اصول و مبانی اسلامی و قرآنی طبق اصول و مبانی اولیه اسلامی بر همه ما واجب است. این‌گونه نیست که عده‌ای در کشور بگویند دلم نمی‌خواهد حجاب را رعایت کنم. به طور مثال هر کسی در چهارچوب خانواده خودش، قوانینی دارد و به بیگانه اجازه ورود به منزلش را نمی‌دهد و مثلاً نمی‌توانم بگویم به زور می‌خواهم وارد خانه کسی شوم و چای بخورم. 

نماینده مجلس: ما به خدا وصلیم وضع‌مان این است وای به اینکه برویم سراغ شاهنشاهی/ حکومت برای رفراندوم مقاومت ندارد، مردم نمی‌گذارند

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: همان‌طور که حریم خانه و خانواده حفظ می‌شود و کسی نمی‌تواند وارد حریم خصوصی شخص دیگری شود، حریم اجتماعی هم باید حفظ شود. بی‌حجابی در جامعه به زندگی خصوصی دیگران لطمه می‌زند. کسانی که کشف حجاب می‌کنند در حال هنجارشکنی هستند و قانون با هنجارشکنان باید برخورد قاطع داشته باشد. من به نوبه خودم از آقای وحیدی وزیر کشور و آقای رادان، رییس نیروی انتظامی و از خود آقای رییس جمهور که پای اجرای این قانون هستند، به عنوان خدمتگزار خانه ملت تشکر می‌کنم.

او می‌گوید: افراد بی‌حجاب، دراقلیت و تعداد کمی هستند. حتماً نیرو‌های نظارتی در مورد آن‌هایی که در موضوع کشف حجاب، سازماندهی شده‌اند، وظایف خود را انجام می‌دهند. آن‌هایی که فریب خورده‌اند هم بچه‌های ما هستند ولی رعایت اصول قانون اساسی و احکام شرعی الزامی است. 

احمدی می‌گوید: بابت نصب دوربین‌هایی که برای مقابله با کشف حجاب و خرج‌های دیگر که در این رابطه صورت گرفته، تشکر می‌کنم. قبل از این، حداقل ۲۵ بار به خود رییس جمهور و وزیر کشور تذکر شفاهی و کتبی دادم که این کار را زودتر انجام بدهید. اگرچه الان هم دیر شده، ولی باز هم اشکالی ندارد و ما هم با تمام قوا در خدمت‌شان هستیم. 

این نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اینکه «اکنون حدود ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه داریم و بعد از این، به واسطه مقابله با بی‌حجابی، این پرونده‌ها، بیشتر هم می‌شود و رسیدگی به همه این‌ها، چالش‌برانگیز است»، گفت: این موضوع به عهده قوه قضاییه است و آن‌ها کارشان را انجام می‌دهند. هر دستگاهی باید به وظایف خودش برسد. وزارت کشور هم به وظایف خودش می‌رسد. هر قانونی برای حجاب نیاز باشد، مجلس هم به سرعت با طرح دوفوریتی کمک می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها