کد خبر: 675349
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با هادی حق‌شناس

با تغییر چند مدیر، اوضاع اقتصادی کشور خوب نمی‌شود

یک اقتصاددان گفت: باید همه این مشکلات با هم رفع شوند تا بهبود حاصل شود و می‌شود گفت که نیاز است تا یک تحول کلی در رویکردهای کلان اقتصادی در همه ابعاد ایجاد شود.

با تغییر چند مدیر، اوضاع اقتصادی کشور خوب نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: با تغییر و تحولاتی که در دولت شکل گرفته است، برخی می‌گویند که شاید اوضاع اقتصادی به سمت بهبود حرکت کند اما این سخن چه‌قدر درست است و رفع مشکلات اقتصادی تا چه در گرو مدیران و وزرای اقتصادی است؟

هادی حق‌شناس، اقتصاددان، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «تا چند ماه دیگر نیمی از عمر دولت سپری می‌شود. معمولا دولت‌ها در دو سال اول کاری خود سعی می‌کنند به زمینه اجرایی‌شدن شعارهایی که داده‌اند را فراهم کنند و در دو سال پایانی به نوعی جمع‌بندی کارهای صورت گرفته را انجام دهند اما واقعیت این است که شاخص‌های اقتصادی امیدوارکننده نیست. عملکرد تیم اقتصادی هم در این دو سال مطلوب نبوده است».

او ادامه داد: «حتما تغییر و تحول‌ها در تیم اقتصادی می‌تواند به بهبود روندها کمک کند اما مسئله این است که ای‌کاش نفرات جدید بهتر از نفرات قبلی باشند و از لحاظ اجرایی و علمی پایین‌تر از آنها قرار نگیرند».

این تحلیلگر مسائل اقتصادی همچنین بیان کرد: «موضوع بعدی این است که بخش مهمی از بهبود اوضاع به اوضاع خارجی ایران برمی‌گردد. امروز ما به راحتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم اگر هم بفروشیم به قیمت واقعی نمی‌فروشیم. صادرات غیرنفتی ما هم پایین است و به دلیل عدم عضویت در اف‌ای‌تی‌اف مبادلات بانکی در عرصه جهانی هم برای ما بسیار سخت است. این متغیرهای بیرونی بسیار اثرگذار است و به نظر می‌رسد اوضاع اقتصادی کشور با تغییر چند مدیر خوب نمی‌شود».

حق‌شناس در پایان گفت: «ما در حوزه اقتصادی مشکلات بسیاری داریم که یکی دیگر از آنها نبود برنامه‌ریزی دقیق است. باید همه این مشکلات با هم رفع شوند تا بهبود حاصل شود و می‌شود گفت که نیاز است تا یک تحول کلی در رویکردهای کلان اقتصادی در همه ابعاد ایجاد شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها