کد خبر: 675391
تاریخ انتشار :

رئیسی پیام داد + متن

ایسنا/ رئیس جمهور با اشاره به شهادت ۱۱ روحانی شهید اهل سنت کردستان در ماه مبارک رمضان توسط عناصر وابسته به استکبار گفت: گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه آنان مایه رسوایی ایادی پیدا و پنهان این رویداد و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی گردید.

رئیسی پیام داد + متن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید ابراهیم رئیسی در پیامی به یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان تصریح کرد: خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن‌ها از دوران «ابن صلاح شهرزوری» تا «مصنف چوری» و شهید شیخ‌الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی مذهب کردستان، محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده، اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.

متن پیام رئیس جمهور که توسط حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان قرائت شد، به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم . «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا». بی‌شک شهادت در مکتب اسلام، گوهری گرانقدر و مدالی پرافتخار است که خداوند به بهترین و رستگارترین بندگان خود ارزانی می‌دارد و تکریم مقام شهید و شهادت، مصداق تعظیم شعائر الهی است.

در صدر قائمه شهیدان استان کردستان می‌توان از شهدای روحانیت آن دیار و به صورت مشخص ۱۱ روحانی شهید اهل سنت که در ماه مبارک رمضان به دست شقی‌ترین عناصر وابسته به استکبار به شهادت رسیده‌اند، اشاره کرد.

در این میان نام شیخ‌الشهدای مظلوم کردستان علامه شیخ‌الاسلام و شهید ماموستا ملابرهان عالی چون نگینی درخشان بر تارک قوم کُرد می‌درخشد. گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان و مخصوصا جامعه دینی اهل سنت، ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه این خدمتگزاران صدیق، مایه رسوایی عوامل و ایادی پیدا و پنهان این رویداد تلخ و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی گردید.

خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن‌ها از دوران «ابن صلاح شهرزوری» تا «مصنف چوری» و شهید شیخ‌الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی مذهب کردستان، محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده، اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.

اینجانب ضمن تشکر از دست اندرکاران این یادواره بر خود لازم می‌دانم یاد مدافع حرم، شهید میلاد حیدری که یکی از پرورش‌ یافتگان مکتب رسول اکرم(ص) بوده و در ماه مبارک رمضان سال جاری توسط رژیم تروریستی اسرائیل به شهادت رسید را گرامی بدارم. قطعا خون مطهر این شهید و سایر شهدای امت اسلام زمینه‌ساز رهایی قدس شریف و آزادی قبله اول مسلمین از سیطره رژیم غاصب و در حال سقوط اسرائیل خواهد شد.

در پایان توفیق خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها