کد خبر: 675537
تاریخ انتشار :

حاشیه‌سازی جدید آقای وزیر

زارع‌پور صریح‌ترین موافق رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست اما انگار حاضر به پذیرش بار مسئولیت این دیدگاه هم نیست.

حاشیه‌سازی جدید آقای وزیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات را باید یکی از چهره‌های پرحاشیه دولت دانست. اصلی‌ترین دلیل آنکه حاشیه بر متن عملکرد او غالب است نیز وضعیت اینترنت و محدودیت‌های اخیر و مواضع نه چندان صریح آقای وزیر در این خصوص است. 

زارع پور از همان روز نخست که قرار بود از مجلس رای اعتماد بگیرد هم موضع‌گیری دقیق و صریحی درباره محدودیت‌های اینترنتی نکرده بود. بعد از آن هم در مصاحبه و نشست خبری کلی ضد و نقیض گفت و جنجال آفرید. 

مثلا همان وقت که کاهش سرعت اینترنت و افزایش محدودیت‌ها امان مردم را بریده بود او از افزایش سرعت می‌گفت! یا قفل فعال شدن قفل کودک سرچ گوگل برای کاربران از شاهکارهای دوره مدیریت او بود.

با وجود همه اینها اما آقای وزیر هیچ وقت مسئولیت وضعیت اینترنت را به عهده نگرفته است، درست مثل همین امروز صبح کهبعد از نمازعید فطر تهران در جمع شماری از مردم و درباره رفع فیلتر گفت: تصمیم گیری در این باره در حوزه او نیست؛ این موضوع به شرایط مختلف بستگی دارد ... ما به دنبال توانمندسازی شرکت های داخلی حوزه فضای مجازی هستیم.

بخش دوم حرف‌های او اما بسیار مورد توجه قرار گرفت و خبرساز شد؛ آنجا که در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا امروز موافق رفع فیلتر است گفت: نه موافق نیستم.

این را می‌شد صریح‌ترین موضع‌گیری آقای وزیر درباره فیلتر شبکه‌های اجتماعی دانست اما خیلی زود شاهد تکذیب آن بودیم! رسانه دولت (پاد) با عنوان واکنش وزیر ارتباطات به تقطیع سخنانش در حاشیه نماز عید فطر به نقل از وی نوشت: «پلتفرم‌های مسدود شده اگر دفاترشان در ایران تاسیس شود و تابع قوانین کشور مبتنی بر حفظ حقوق مردم باشند رفع فیلتر خواهند شد.

این طور بود که برگشتیم سرخانه اول و با همان وزیر ارتباطاتی مواجه شدیم که اگرچه موافق رفع فیلتر نیست اما حاضر به پذیرش این مسئولیت نیز نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها