کد خبر: 675792
تاریخ انتشار :

نظر شهید صیادشیرازی درباره بسیج و بسیجی

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: شهادت صیاد شیرازی موجب افزایش وحدت در جامعه و نفرت نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات منافقین شد.

نظر شهید صیادشیرازی درباره بسیج و بسیجی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب در همایش علمی پیرامون شخصیت شهید صیاد شیرازی درباره اندیشه نظامی این شهید توضیح داد: این همایش برای توصیف ویژگی‌ها، اندیشه‌ها و سبک فرماندهی و نیز مدیریت شهید صیاد شیرازی به عنوان الگوی فرماندهی در تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، زیرا شهادت صیاد شیرازی موجب افزایش وحدت در جامعه و نفرت نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات منافقین شد.

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی درباره نظر شهید صیاد پیرامون بسیج و بسیجی، افزود: بسیج مانند فرشته نجات در صحنه نبرد حق علیه باطل ظاهر شد چرا که بسیج عامل پاک و مقدس الهی است و این به دلیل آن است که بسیجی فردی دلسوز و دارای حساسیت نسبت به سرنوشت کشور است. مقدس بودن جنگ تحمیلی و برکات آن، برتری اراده انسان بر سلاح، عدم اعتماد به دشمن، نگرش فراسازمانی به جنگ و دفاع، اعتقاد به مجاهدت در راه خدا، از جمله نظراتی است که شهید صیاد نسبت به جنگ و صلح داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش از هر اقدامی باید ترکیب، استعداد، گسترش، نقاط ضعف و قوت دشمن را به طور دقیق شناخت و از همه مهمتر به نیات و اهداف راهبردی دشمن پی‌برد. این اصل از جمله ویژگی‌های شناخت خودی و دشمن از دیدگاه شهید صیاد شیرازی است. شهید صیاد شیرازی، دفاع مقدس را زیباترین واژه می‌دانست، زیرا استراتژی نبرد حکومت اسلامی را در دفاع از ممکلت تعیین کرد؛ علاوه بر این حاکمیت روحیه ایمان و اعتقاد به الله در طریقت مکتب دین مبین اسلام هم یکی دیگر از ویژگی‌های دکترین نظامی ارتش از دیدگاه صیاد شیرازی بود؛ از سوی دیگر وی معتقد بود دلایل بروز تفرقه در میان نیروهای مسلح، پیروی از هوای نفس و تعصب سازمانی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها