کد خبر: 675863
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین سبحانی‌نیا

بوی اختلاف میان دولت و مجلس استشمام می‌شود

حسین سبحانی‌نیا گفت: ممکن است هر تغییری برای دولت سختی‌هایی را هم به دنبال داشته باشد اما باید بدانیم که نتیجه کلی این تغییرات مثبت است.

بوی اختلاف میان دولت و مجلس استشمام می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: به نظر می‌رسد مجلس خواهان تغییرات بیشتری در تیم اقتصادی دولت است؛ مشخصا طرح استیضاح سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، که البته با مخالفت دولتی‌ها مواجهه شده است.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «باتوجه به گرانی‌های موجود، جامعه انتظار داشت که تغییراتی در دولت رخ دهد. علی‌رغم تذکرات رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سال، همچنان می‌بینیم که تورم سیر صعودی دارد. دولت باید تحرکی جدی در خود ایجاد می‌کرد اما چنین نشد و دیدیم که هم اقلام اساسی، هم دلار و هم قیمت خودرو دارای افزایش قیمت بودند. همه اینها باعث شد جامعه بخواهد که تغییراتی در تیم اقتصادی دولت شکل بگیرد و در همین راستا هم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تغییر کرد و وزیر جهاد کشاورزی هم برکنار شد».

او ادامه داد: «اکنون بحث تغییر آقای فاطمی‌امین، وزیر صمت، هم مطرح است و این تغییر احتمالی هم خواسته جامعه است زیرا پذیرفتنی نیست که قیمت خودرو به این شکل بالا برود و اگر او استیضاح می‌شد، امیدواری بیشتری در جامعه شکل می‌گرفت».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «البته ممکن است هر تغییری برای دولت سختی‌هایی را هم به دنبال داشته باشد اما باید بدانیم که نتیجه کلی این تغییرات مثبت است».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «من فکر می‌کنم مجموعه دولت و آقای رئیسی تمایل به تغییر آقای فاطمی امین ندارند اما دولتی‌ها بدانند که در مقطع کنونی ایجاد چنین تغییری در وزارت صمت نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت زیرا این وزارتخانه به طور مستقیم با نیازهای مردم ارتباط دارد. دولت در قبال طرح استیضاح وزیر صمت حساسیت به خرج داد و به نظر می‌رسد بوی اختلاف و ناهماهنگی میان دولت و مجلس استشمام می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها