کد خبر: 676013
تاریخ انتشار :

رییسی: بیکاری دولت را رنج می‌دهد و این رنج باید به گنج تبدیل شود

رییس جمهور گفت: بیکاری دولت را رنج‌ می‌دهد و این رنج باید به گنج تبدیل شود که این‌ گنج دست یافتنی است، آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست و باید با روحیه بسیجی و کار جهادی در این خصوص اقدام کرد.

رییسی: بیکاری دولت را رنج می‌دهد و این رنج باید به گنج تبدیل شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در آیین جشن احیای ۱۶۰ واحد غیرفعال خوزستان در شهرک صنعتی شماره یک دزفول افزود: شاهدیم در خوزستان واحدهای صنعتی که راکد شده و یا بعضا از ۱۱ سال پیش غیرفعال بودند با همت و تلاش کارآفرینان دوباره احیا شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ واحد غیرفعال احیا شدند گفت: اکنون نیز ۱۶۰ واحد خوزستان احیا شدند این در حالی است که برخی از آنها از ۱۰سال پیش تعطیل بودند.

رئیس جمهور گفت: اکنون تولید احیا شده، هزاران اشتغال ایجاد شده و چرخه تولید با هزاران میلیارد تومان فعال است و علاوه بر تولید داخلی، محصولات به خارج نیز صادر می شوند.

رییسی به بازدید از ۱۰ غرفه واحدهای احیا شده خوزستان در سفر به دزفول اشاره و اظهارامیدواری کرد در سال رشد تولید واحدهای بیشتری به چرخه تولید بازگردند.

وی به افتخار آفرینی مردم خوزستان طی هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بیکاری دولت را آزار می دهد، باید از گنج نیروی انسانی استفاده کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گنج نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده باید به کار گرفته شود افزود: امکانات و ظرفیت ها در خوزستان کم نیست، امکانات دولت باید برای فعال شدن و جذب نیروهای بیشتر به کار گرفته شود و از تسهیلات برای رشد تولید استفاده شود.

رییسی آمار بیکاری در خوزستان را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: باید روحیه بسیجی واحدهای تولیدی در خوزستان فعال و کار جهادی انجام داد.

وی ادامه داد: بسیجیان کارهای بزرگی در خوزستان انجام دادند، اکنون نیز اشتغال آرمان دست یافتنی نیست باید همت کرد و با کار جهادی اشتغال را محقق کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه ستاد احیای واحدهای صنعتی در کشور فعال است تصریح کرد: اولویت صندوق ها، اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی است باید تسهیلات داده شود تا نیروی بیشتری به کار گرفته شوند.

رئیسی اظهارکرد: باید نسبت به جای جای مردم دین خود را ادا کنیم، بدون فوت وقت اشتغال ایجاد کرد و تولید را رونق داد.رییسی گفت: بیکاری مشکل مردم خوزستان است؛ باید به خواسته بحق آنها با مهار تورم و رشد تولید برسیم. مهار تورم و رشد تولید را دنبال خواهیم کرد، اقدامات باید سریعتر انجام شوند.

رئیس جمهور ضمن ادای احترام به شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان گفت: نام دزفول با مقاومت و ایستادگی عجین شده است.

وی همچنین خطاب تولید کنندگان گفت: از حمایت دولت مطمئن باشید و جهادی عمل کنید تا شاهد رشد تولید و مهار تورم باشیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه توقع من از همکارانم در سراسر کشور کار جهادی است بیان داشت: در احداث مسکن عقب ماندگی داریم اگر سالی یک میلیون ساخته می شد مشکلی نداشتیم ولی اکنون سالی فقط حدود ۳۰۰ هزار خانه ساخته شده است.

رییسی از تلاش تولیدکنندگان خوزستان در زمینه رونق تولید قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با رشد تولید شاهد مهار تورم باشیم.

رییسی و تعدادی از وزیران و معاونان روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شدند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها