کد خبر: 676902
تاریخ انتشار :

کرملین: لازم باشد با آمریکا تماس می‌گیریم/ دیدار پوتین و پاشینیان قطعی نیست

سخنگوی کرملین گفت که مسکو احتمال ارتباط روسیه و آمریکا را اگر برای تضمین منافع روسیه ضروری باشد، منتفی نمی‌داند.

کرملین: لازم باشد با آمریکا تماس می‌گیریم/ دیدار پوتین و پاشینیان قطعی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سه‌شنبه شب به وقت مسکو دو پهپاد به کاخ کرملین حمله کردند؛ اما خنثی شده و هیچ خسارت جانی یا مالی در پی نداشتند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پنج‌شنبه گفت که تصمیمات برای اقدام‌ها و حملات تروریستی این‌چنینی نه در کی‌یف، بلکه در واشنگتن گرفته می‌شوند.

کمی بعدتر جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده هیچ نقشی در این حمله نداشته است.

پسکوف امروز در پاسخ به این پرسش که آیا هیچ تماسی میان مسکو و واشنگتن درباره حمله پهپادی به کرملین انجام خواهد شد، گفت: این یکی از گزینه‌های ممکن است. هر تماسی برای دستیابی به اهدافمان و تضمین منافعمان ممکن است و ارتباطات در صورت لزوم ادامه خواهد داشت.

این سخنگوی کرملین همچنین درباره دیدار احتمالی میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در هفته آینده گفت که یک سری برنامه‌های مشخص در دست بررسی است.

پیشتر پاشینیان اعلام کرده بود که قصد دارد در هفته آتی به مسکو سفر کند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: برنامه‌های مشخصی در دست بررسی هستند. هر وقت این بررسی‌ها نهایی شود، نتیجه را اعلام خواهیم کرد. هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

پسکوف همچنین از اظهار نظر درباره احتمال خروج گروه نظامی واگنر از شهر باخموت اوکراین به دلیل کمبود مهمات، خودداری کرد.

پیشتر یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر اعلام کرد که این گروه در دهم ماه مه به دلیل کمبود مهمات از شهر باخموت عقب‌نشینی می‌کند.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا کرملین این اظهارات پریگوژین این را شنیده، گفت: بله، البته. این ویدیو را در رسانه‌ها دیده‌ایم؛ اما نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم زیرا این به عملیات ویژه نظامی مربوط است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها