کد خبر: 677064
تاریخ انتشار :

دموکراسی‌ به سبک محافظه‌کاران انگلستان

لی‌اندرسون: هر کس مخالف سلطنت است از انگلیس برود

نایب رئیس حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس می‌گوید که مخالفان سلطنت باید بجای اعتراض کردن، این کشور را ترک کنند.

لی‌اندرسون: هر کس مخالف سلطنت است از انگلیس برود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لی اندرسون، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس گفته است که مبارزان ضدسلطنت باید به جای استفاده از حق آزادی بیان خود برای اعتراض به تاج گذاری چارلز سوم، مهاجرت کنند.

به گزارش گاردین، این اظهارات پس از دستگیری تعدادی از تظاهرکنندگان در مراسم تاجگذاری پادشاه، از جمله گراهام اسمیت، مدیر اجرایی بزرگترین گروه جمهوری خواهان کشور، که در سال ۱۹۸۳ تشکیل شد، صورت گرفت.

پلیس انگلیس رهبر گروه ضدسلطنتی جمهوری و ۵۱ نفر دیگر را بازداشت کرد.

پلیس پس از دستگیری‌ها به برخورد شدید با معترضان متهم شده است، اما اندرسون نارضایتی خود را از نارضایتی حدود ۲۰۰۰ نفر در اطراف میدان ترافالگار ابراز کرد.

او در توییتی نوشت: «پادشاه من نیستی؟ اگر نمی‌خواهید در کشوری زندگی کنید که دارای سلطنت است، راه حل این نیست که شعارهای احمقانه بدهید. راه حل این است که مهاجرت کنید.»

اندرسون در ماه فوریه به عنوان معاون رئیس حزب محافظه‌کار منصوب شد.

روز گذشته همزمان با مراسم تاج‌گذاری «چارلز سوم» هزاران نفر در لندن در اعتراض به این مراسم به خیابان‌ها آمدند.

مراسم تاج گذاری با تظاهرات ضدسلطنتی همراه بود و تعدادی از معترضان صبح شنبه به وقت محلی قبل از شروع مراسم در مرکز لندن دستگیر شدند.

پیش از این شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز در گزارشی به بررسی هزینه‌های مراسم تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه انگلیس پرداخت و اینکه انتقاد‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است. عدد تقریبی هزینه‌های لازم برای این مراسم، حدود ۱۹۰ میلیون دلار برآورد شده است که عدد دقیقی نیست، زیرا خاندان سلطنتی این عدد را اعلام نمی‌کند. خاندان سلطنتی می‌خواست مراسمی در خور شأن پادشاه جدید برگزار کند، اما در بیرون از دیوار‌های کاخ باکینگهام مردم با سخت‌ترین شرایط اقتصادی و فقر در چند دهه گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند که علت آن تورم دو رقمی در انگلیس است. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها