کد خبر: 677409
تاریخ انتشار :

مجلس بزرگان/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

هنوز سیگنالی درباره انتخابات به جامعه داده نشده است

محمد مهاجری گفت: هنوز هم سیگنالی به جامعه داده نشده است که قرار است انتخابات امسال در چه شرایطی برگزار شود.

هنوز سیگنالی درباره انتخابات به جامعه داده نشده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: امسال سال انتخابات است و انتظار آن است که انتخاباتی پرشور و حداکثری را شاهد باشیم اما آیا در مقطع کنونی این انتظار واقعی است؟ اگر نیست باید چه کرد که جامعه نسبت به انتخابات اقبال نشان دهد؟

محمد مهاجری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «رقیب اصلی در انتخابات امسال مردم هستند به این معنی که مردم در رقابت با سیستم سیاسی-انتخاباتی کشور قرار دارند؛ مردمی که تمایل به شرکت در انتخابات ندارند و سیستم انتخاباتی خواستار مشارکت مردم است. احزاب و چهره‌های سیاسی، تشکیلات برگزارکننده انتخاباتی یعنی وزارت کشور، عنصر تصمیم‌ساز در انتخابات در انتخاباتی یعنی شورای نگهبان و مردمی که باید در انتخابات شرکت کنند تا ایجای کار حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شوند و هنوز هم سیگنالی به جامعه داده نشده است که قرار است انتخابات امسال در چه شرایطی برگزار شود».

او ادامه داد: «هنوز سیگنالی به جامعه داده نشده که انتخابات امسال قرار است در چه شرایطی برگزار شود و آیا قرار است مانند انتخابات98 باشد که نیروهایی ضعیف وارد مجلس شود یا آنکه دایره انتخابات برای مردم گسترده خواهد بود. اگر بناست مجلسی مانند آنچه می‌بینیم تشکیل شود، خب انتخابات پرشوری را شاهد نخواهیم بود مگر آنکه تغییری در رویکرد انتخاباتی ایجاد شود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «مردم در حال حاضر به نوعی تمایل زیادی به انتخابات ندارند. آنها می‌گویند در سال‌های 92 و 96 آمدیم و به روحانی رأی دادیم. او هم شعار رفع تحریم‌ها برای زندگی بهتر را مطرح می‌کرد. در بحث برجام هم تا جایی خوب پیش رفت و برجام امضا شد اما از همان روز اول تندروهایی مانند جبهه پایداری علیه برجام تاختند و ترامپ در آمریکا هم همسو با کاسبان تحریم پایداری از برجام خارج شد. همه چیز هم بر هم ریخت و وضعیت بد شد. در این شرایط مردم ناامید شدند و دیدیم که در انتخابات سال98 حضوری پایین داشتند».

مهاجری در پایان گفت: «اکنون باید پرسید که دقیقا چه چیزی تغییر کرده و چه قدر وضع مردم بهتر از سال98 شده است که انتظار مشارکت بالا را داشته باشیم؟ آقای رئیسی گفت تورم را نصف می‌کنم اما نتوانست قیمت مرغ را کنترل کند چه رسد به کنترل کلی تورم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها