کد خبر: 677837
تاریخ انتشار :

استانداری بوشهر:

جزئیات مهم درباره پشت‌پرده اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی

تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از دستگیری ۸ لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت: این افراد با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

جزئیات مهم درباره پشت‌پرده اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکبر پورات صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه کمیسیون کارگری در استان بوشهر به‌صورت مستمر تشکیل می‌شود اظهار داشت: پیگیری مطالبات، حق و حقوق کارگران و دیگر خواسته‌های کارگران در کمیسیون کارگری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی افزود: اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود که با رصد انجام‌شده لیدرهای اصلی داخلی آنها شناسایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از دستگیری 8 لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت: این لیدرها در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری آن را مدیریت می‌کردند.

پورات اضافه کرد: این لیدرها با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه "اکنون اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی شکسته شده است" افزود: کارگران و کارکنان شرکت‌های مختلف در پارس جنوبی به محل کار خود بازگشته‌اند.

پورات با بیان اینکه 8 شرکت و پیمانکار در منطقه پارس جنوبی در لیست سیاه قرار گرفته‌اند تصریح کرد: این شرکت‌ها و پیمانکاران به‌سبب عدم همکاری در عدم اشتغال و به‌کارگیری نیروهای بومی و دامن زدن به حوزه اعتصاب کارگری در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به فراخوان 10هزارنفری برای اشتغال در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: به‌کارگیری نیروهای بومی در اولویت قرار دارد و این درحالی است که یک‌هزار نفر هم در مجتمع گاز پارس جنوبی استخدام می‌شوند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن مهارت جوانان بر اساس نیاز اشتغال شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گوناگون ایجاد شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها