کد خبر: 677947
تاریخ انتشار :

موضع جدید انگلیس درباره قراردادن سپاه در فهرست سازمان تروریست

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی قرار داده، در این رابطه تصریح کرد: لندن براساس منافع ملی این کشور عمل می‌کند.

موضع جدید انگلیس درباره قراردادن سپاه در فهرست سازمان تروریست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جیمز کلورلی این مطلب را روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز مطرح کرد و مدعی شد که انگلیس به ارزیابی و تعیین آنچه «موثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های سپاه و دولت ایران» نامید، ادامه می‌دهد.

وی با بیان این ادعا که انگلیس سیاست‌های خود را به طور مدام مورد بازنگری قرار می‌دهد افزود: «تصمیماتی که در بریتانیا می گیریم همیشه بر اساس تعهد اولیه ما، که حفظ امنیت اتباع بریتانیا و حفظ امنیت مردم در منطقه است، خواهد بود.»

وزیر امور خارجه انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که بر اساس گزارش رسانه‌ها، وزارت امور خارجه این کشور نگران بسته شدن کانال ارتباطی با ایران است و به همین خاطر از این طرح حمایت نمی‌کند.

او چندی پیش هم در پاسخ به درخواست غیرقانونی شماری از نمایندگان پارلمان این کشور درخصوص افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهاد رسمی نظامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی، بطور غیر مستقیم اشاره کرد که دولت در این خصوص به اجماع نرسیده است.

کلورلی طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس گفت: ما (دولت) درباره قرار گرفتن نام‌های جدید به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت و گمانه‌زنی نمی‌کنیم. اما مایلم یادآوری کنم که سپاه به طور کامل تحریم شده است.

وی عنوان کرد که وزارت امور خارجه با وزارت کشور انگلیس که مسئول تصمیم‌گیری درباره قرار دادن نام‌های جدید در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور است همکاری دارد اما «هرگونه تصمیم در این رابطه ناگزیر نظر مشترک دولت خواهد بود.»

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها