کد خبر: 678033
تاریخ انتشار :

سفیر واشنگتن در بغداد: آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد

سفیر آمریکا در بغداد با تأکید بر اینکه آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد، گفت، عراق از اهمیت استراتژیک بسیاری برای واشنگتن برخوردار است.

سفیر واشنگتن در بغداد: آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: حدود یک سال قبل و دقیقا در ژوئیه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سفر کرد و با رهبران منطقه دیدارهایی انجام داد. وی به روشنی توضیح داد که آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد، زیرا منطقه را دارای اهمیت راهبردی می‌داند و روابط دیرینه و طولانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با آن دارد.

سفیر واشنگتن در بغداد گفت: ما مدت‌هاست که با شرکای خود برای رویارویی با برخی چالش‌ها به ویژه خاتمه دادن به بحران‌های مختلف منطقه تلاش کردیم. بنابراین بدیهی است که آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند و به تعمیق شراکت با کشورهای آن به ویژه عراق خواهد پرداخت.

وی در رابطه با اوضاع عراق و تمایل مردم این کشور به برقراری ثبات گفت، مردم عراق دولتی تحت کنترل شبه‌نظامیان را نمی‌خواهند، بلکه خواهان خلع سلاح شبه نظامیان و بازگرداندن سلاح به دولت هستند.

سفیر آمریکا در عراق اظهار داشت: بنابراین، ماهیت رابطه نخست‌وزیر عراق با گروه‌های مسلح هرچه باشد، هدف باید بر تضمین برخورداری عراق از ثبات و امنیت متمرکز باشد و تحقق این هدف به نخست‌وزیر سپرده شده است.

وی ادامه داد: ناگزیر ایالات متحده و جامعه بین‌المللی از این ثبات بهره خواهند برد. اگر ثبات و امنیت در عراق وجود نداشته باشد، هیچ کدام از ما نمی‌توانیم تجارت را در سطح وسیع‌تری انجام دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها