کد خبر: 678988
تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی:

فقه امام ایستا نبود؛ هنوز در کرانه فهم امام هستیم/ می‌توانیم جلوی نقشه‌های دشمن را بگیریم

مراسم 60 سالگی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی و اعضای شورای مرکزی و جمعی از اعضای این حزب در حسینیه جماران برگزار شد.

فقه امام ایستا نبود؛ هنوز در کرانه فهم امام هستیم/ می‌توانیم جلوی نقشه‌های دشمن را بگیریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از جماران، مراسم 60 سالگی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور چانگ هوا سفیر چین در ایران، کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در ایران، لوئونگ کونوک هویی سفیر ویتنام، دبیر اول سفارت ژاپن و نماینده دو حزب مزاری و تبیان افغانستان و اعضای شورای مرکزی و جمعی از اعضای این حزب، عصر پنجشنبه(4 خرداد) در حسینیه جماران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی: فقه امام ایستا نبود

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در این مراسم با اشاره به اینکه اعضای موتلفه صف شکن بوده و جوانی و عمر خود را فدای انقلاب اسلامی کردند، گفت: امام خمینی(س) بت شکن ما بود و شهدای روحانیت، انقلاب، جنگ و مؤتلفه و مؤمنین امر ولایت و امامت را احیا کردند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مؤتلفه جزء پیشتازان احیای امر خدا و ائمه هستند، افزود: امام خمینی(س) تحولات بزرگی را رقم زد که ما هنوز در کرانه فهم امام هستیم و هنوز آن را درست درک نکرده ایم. شخصیت امام ایستا نبود و امام سال 42 با امام سال 57 و امام سال 67 فرق می کند. فقه امام ایستا نبود. باید افسوس بخوریم که نتوانستیم حرکت امام را جهانی کنیم. در این زمینه کم‌کاری داریم و شاید این کم کاری به ما روحانیت بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی و سازمانی را بها ندادیم، تصریح کرد: ما فکر کردیم با شعار می‌توانیم به اهداف خود برسیم در حالی که دشمن با برنامه‌ریزی دنبال ضربه‌زدن به انقلاب است. ما هم با عقلانیت و همبستگی ملی می توانیم جلو نقشه‌های دشمن را بگیریم.

لاله افتخاری: در جریانات اخیر دشمن بر بانوان تمرکز کرده است

لاله افتخاری نیز در این مراسم با اشاره به جملاتی از امام خمینی(س) درباره شجاعت‌های زنان، گفت: امام عزیز تربیت شده مکتب وحی بودند و تمام اقشار جامعه به ویژه بانوان را مورد توجه قرار می‌دادند. لذا حزب مؤتلفه به بانوان توجه ویژه‌ای داشت. چه بانوانی مثل مرضیه ‌دباغ در خط مقدم بودند و چه دیگر بانوانی که در خط مقدم نبودند؛ مانند همسران شهدا 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مؤتلفه به مسیر خود ادامه داد و برای ایجاد شبکه در بین بانوان استان‌های مختلف همت گماشت. بانوان همچون حضور سرنوشت‌ساز خود در پیروزی انقلاب اسلامی، در جهت منویات رهبر انقلاب در برهه‌های گوناگون و در عرصه‌های مختلف به نقش خود واقف بودند و به آن عمل کردند.

وی افزود: در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی بانوان ایران با الگویی برآمده از زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(ع) الگویی برای زنان جهان ارائه دهند. در جریانات اخیر دشمن بر بانوان تمرکز کرده و بانوان اگر الگوی صحیح را انتخاب کنند می‌توانند سربلند باشند.

محسن رفیق‌دوست: جوانان به مؤتلفه بپیوندند تا مؤتلفه انقلاب را تقدیم امام زمان(عج) کند

محسن رفیق‌دوست نیز در این مراسم گفت: امام خمینی(س) مؤتلفه را تأسیس کرد تا اسلام سیاسی را به مردم بشناساند. مؤتلفه معنی تقیه را در جامعه آشکار کرد که تقیه این نیست که در کنج خانه بنشینیم بلکه یعنی مخفیانه مبارزه کنیم. افتخار مؤتلفه این است که توسط همه مراجع مورد تأیید قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: ما 15 نفر از سران مؤتلفه بعد از انقلاب دور هم جمع می شدیم و  اخبار جامعه را از طریق سید احمد آقا به امام می رسانیدم. یک بار مرحوم سید احمد آقا از طرف امام گفت که شما موتلفه‌ای‌ها تا آخر پای نهضت ایستاده‌اید. همین حرف را رهبر انقلاب و مراجع زده‌اند چون مؤتلفه از عهد خود با امام دست برنداشته است.

وی افزود: همه از مؤتلفه می‌ترسیدند چون ثابت رأی است و بر عهدی که با امام بسته باقی است. خواهش می‌کنم جوانان به مؤتلفه بپیوندد تا این مؤتلفه باشد که انقلاب را تقدیم امام زمان(عج) می‌کند.

بادامچیان: همه باید تلاش کنیم آرمان و افکار امام و رهنمودهای رهبر انقلاب در انتخابات به وقوع بپیوندد

اسدالله بادامچیان نیز در این مراسم امام خمینی(س) را مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی دانست و گفت: خداوند به ما عنایت کرد و 60 سال پیش در دیدار امام با یاران، ایشان به ما گفتند شما برای خدا کار می‌کنید، با هم مؤتلف شوید و یاران در همان بیت امام اولین جلسه تأسیس حزب را راه انداختند و به برکت این نگاه امام، قرار بر این شد اسم این تشکیلات را مؤتلفه اسلامی بگذاریم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: مؤتلفه دوران زندان و شکنجه و پیروزی را در این 60 سال طی کرد. در این 60 سال از حضور در زندان‌ها و تحمل شکنجه و در جهاد مسلحانه‌ای که به دستور امام شکل گرفت و در راهپیمایی‌ها، از اولین راهپیمایی در سال 42 علیه رژیم شاه و راهپیمایی‌های میلیونی سال 57 مؤتلفه نقش اساسی بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: در مقابل فتنه‌ها از جمله فتنه 1401 ما دو شهید تقدیم کرده‌ایم و در همه انتخابات‌ها حضور پر شور داشته ولی هیچ گاه به دنبال کسب پست و قدرت نبوده‌ایم و مؤتلفه همواره دنبال این بوده که آنچه نظام و ولایت می‌خواهد را انجام بدهد. در چهارچوب ترسیمی امامین انقلاب حرکت کرده و با مردم بوده و هنوز هم مردمی است. الآن هم در عرصه فرهنگی یک کار جدی و در قالب تمدن نوین اسلامی برای نقد تمدن غرب می‌کنیم.

بادامچیان در خصوص مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی گفت: این مرد بزرگ عضو مؤتلفه، بعد از تحمل همه رنج‌ها و خطوط افراطی و تنگ نظری‌ها در وصیت نامه اش می‌گوید من هیچ دارایی ندارم که ثلث آن پرداخت شود؛ آن وقت علیه این شخصیت که همه وجودش در اختیار انقلاب بود، آن قدر حاشیه سازی کردند و حالا مرحوم عسگر اولادی به عنوان یک اسوه پاک‌ دست فعالیت اقتصادی و تولید شناخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤتلفه از سال‌های آغاز تأسیس تا کنون، اظهار داشت: در تأسیس صندوق‌های یاری‌رسان به مظلومان، مؤتلفه نهادهای تعاونی اسلامی را شکل داد و تأمین هزینه های انقلاب و کمک به خانواده‌های شهدا و جانبازان را بر عهده گرفت. مهم تر از همه این فعالیت‌ها، ایجاد یک حزب خدا محور بود که تا امروز به خوشنامی عمل کرده و می‌بینیم که در رانت و مفاسد و این چیزها اسمی از مؤتلفه وجود ندارد و این یک اسوه برای احزاب جهانی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: همه این برکات را از دعای امام داریم و امام به ما گفتند شما برای خدا کار می‌کنید و فرمودند در نجف که بودم برای شما دعا می کردم و این دعای نائب امام زمان(عج) است که باعث فعالیت و عاقبت به خیری یاران انقلاب و این حزب شده است.

وی یادآور شد: اکنون در 31 استان دفتر داریم و در بسیاری از شهرستان‌ها هسته مرکزی حزب وجود دارد و در بحث روابط بین‌الملل نیز با همراهی وزارت خارجه فعالیت زیادی انجام می‌دهیم. با جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی از قبل ارتباط و همکاری داشته‌ایم و با دولت و مجلس در همه دوران همکاری داشته‌ایم و هر کمکی می‌توانستیم انجام داده‌ایم.

بادامچیان در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال جاری، گفت: در انتخابات همه باید تلاش کنیم آرمان و افکار امام و رهنمودهای رهبر انقلاب به وقوع بپیوندد و یک انتخابات پرشور را شاهد باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها