کد خبر: 679408
تاریخ انتشار :

برجام در آستانه احیا قرار دارد؟

به نظر می‌رسد که سال ۱۴۰۲ از نظر دیپلماسی سیاسی و اقتصادی، سالی بسیار مهم و پر تحرک برای ایران خواهد بود و پس از تبادل زندانی با بلژیک، شاید حضور سلطان عمان در تهران به از سرگیری روابط با مصر و حتی پیگیری سیاست‌های کلان در برجام و لغو تحریم‌ها، منجر شود.

برجام در آستانه احیا قرار دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با نزدیک شدن به روزهای پایانی بهار، به نظر می‌رسد که دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ایران به نقطه اوج خود رسیده است. در شرایطی که در پاییز و زمستان سال گذشته به نظر می‌رسید که دولت سیزدهم برای برپایی دور جدیدی از مذاکرات دیپلماتیک با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود اما برگ برنده از سرگیری روابط با سعودی توانست ماجرا را تغییر دهد. حالا و چند هفته پس از نهایی شدن مذاکرات میان ایران و ریاض، حالا در جریان سفر سلطان عمان به تهران، به نظر می‌رسد راه مذاکره با مصر به عنوان یکی دیگر از کشورهای مهم عربی نیز باز خواهد شد و ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه بار دیگر وارد عرصه اقتصاد می‌شود.

این روزنامه در پایان نوشته است: با در کنار هم قرار دادن تحولات، به نظر می‌رسد که سال 1402 از نظر دیپلماسی سیاسی و اقتصادی، سالی بسیار مهم و پر تحرک برای ایران خواهد بود و پس از تبادل زندانی با بلژیک، شاید حضور سلطان عمان در تهران به از سرگیری روابط با مصر و حتی پیگیری سیاست‌های کلان در برجام و لغو تحریم‌ها، منجر شود، موضوعی که باید دید که در هفته‌های آینده چه سرنوشتی خواهد داشت.

منبع: روزنامه تعادل

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها