کد خبر: 680015
تاریخ انتشار :

حزب‌الله لبنان:

فرنجیه رابطه ویژه‌ای با سوریه دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمایت از کاندیداتوری رهبر جریان المرده اعلام کرد، وی رابطه خاصی با سوریه دارد که می‌تواند بحران بزرگ حضور آوارگان سوری در لبنان را حل کند.

فرنجیه رابطه ویژه‌ای با سوریه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امروز ما به دنبال انتخاب رئیس جمهوری هستیم و از ابتدا حزب‌الله همراه با جنبش امل اعلام کردند که از نامزدی سلیمان فرنجیه، (رهبر جریان المرده) برای ریاست جمهوری حمایت می‌کنند، زیرا او مردی میهن دوست است و از همه استقبال می‌کند. او قاتل پدر و خانواده‌اش را بخشید تا فعالیت سیاسی عمومی در کشور را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه فرنجیه همیشه اعتقادش به مقاومت، حق مقاومت و ضرورت استقلال لبنان را اعلام کرده، گفت، فرنجیه با همه کشورهای عربی، منطقه‌ای و در سطح جهان ارتباط دارد، او رابطه خاصی با سوریه دارد که می‌تواند بحران بزرگ حضور آوارگان سوری در لبنان و نیز موضوع ترسیم مرزهای میان سوریه و لبنان و مساله ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل و استخراج نفت و گاز را به صورت مسالمت آمیز حل کند.

قاسم گفت: ما از همان ابتدا از این نامزد حمایت کردیم زیرا استاندارد و قابلیت‌های لازم را دارد و می‌تواند به بخش زیادی از مردم اطمینان خاطر بدهد و در عین حال ضمن همکاری با دولت و طرف‌های مربوطه روی طرح نجات کار کند؛ اما برخی اصرار دارند و می‌خواهند به شیوه چالش برانگیز عمل کنند.

وی تاکید کرد: باید روشن شود که افق رویارویی در انتخاب رئیس جمهوری لبنان مسدود است و این روند تنها از طریق توافق قابل انجام است و افزود: بارها اعلام کردیم که آماده گفت‌وگو هستیم، ممکن است ما شما را در مورد نامزد خود قانع کنیم و ممکن است شما داده‌هایی بدهید که به رسیدن به یک نتیجه مثبت کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها