کد خبر: 680479
تاریخ انتشار :

انتقاد محمد خاتمی از اصلاح قانون انتخابات؛ تشدید حرکت به سمت خودبراندازی است

جماران/ رییس جمهور پیشین کشورمان بار دیگر نسبت به خودبراندازى نظام هشدار داد.

انتقاد محمد خاتمی از اصلاح قانون انتخابات؛ تشدید حرکت به سمت خودبراندازی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمد خاتمى در میان جمعى از اصلاح طلبان و مشاوران خود در خصوص حذف جمهوریت نظام در پى اصلاح موادى از قانون انتخابات توسط مجلس هشدار داد و این اقدام را تشدید حرکت به سوى خودبراندازى تعبیر کرد.

وى یادآور شد: بارها گفته شده مشکل بزرگی که منشأ بحرانها است و آینده ایران و سرنوشت ملت را به خطر افکنده است اینکه روز بروز در عمل از جمهوریت نظام دورتر شده ایم و در نظر نیز بر بینش و برداشتی از اسلام تکیه شده است که رأی و نظر مردم و نقش بی همتای آنها در استقرار نظام اجتماعی و راه بردن جامعه به سوی توسعه همه جانبه را قبول ندارد.

سیدمحمد خاتمى تأکید کرد: از جمله عواملی که انتخابات به عنوان مهمترین راه استقرار دموکراسی و نیز مردم سالاری سازگار با دین را از کارآیى انداخته، نظارت استصوابی و رویه های غلط در فرآیند انتخابات است که به جاى نظارت از موضع دفاع از حق و رأی مردم و ایجاد مانع براى پاگیری و پایداری دیکتاتوری، قیمومیت بر مردم و رأی آنان را تشدید کرده است.

وى هشدار داد با طرحی که میان مجلس و شورای نگهبان در موضوع انتخابات در رفت و آمد است، کوشیده می شود آن رویه های نادرست و بحران آفرین تثبیت و به رسمیت شناخته شود و نهاد انتخابات از معنی تهی و به یک معنی از میان برداشته شود.

وى گفت: برخلاف انتظاری که می رفت برای نجات کشور و تأمین زندگی بهتر مردم، به لحاظ ساختار، رویکرد و رفتار، خوداصلاحی صورت گیرد، ظاهراً حرکت به سوی خودبراندازی تشدید می شود.

سیدمحمد خاتمى از همه کنشگران سیاسی، همه اندیشمندان و خیرخواهان وطن و وفاداران به آرمانهای (نوعاً به فراموشی سپرده شده) انقلاب به خصوص احزاب و جریانهای خیراندیش با هر گرایشی که دارند، به ویژه از جبهه اصلاحات خواست که:

اولاً، از هشدار به مسئولان و دست اندرکاران،  ثانیاً، از روشنگری افکار عمومی و تنبّه آن نسبت به خطری که بر خطرهای گذشته افزوده می شود و  ثالثاً، از هر اقدام قانونی و مدنی که احیاناً بتواند به حل مشکل به نفع مردم بینجامد، دریغ نکنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها