کد خبر: 680762
تاریخ انتشار :

دردسر بازمانده خاندان کندی برای بایدن | پاشنه آشیل دموکراتها در انتخابات 2024

اگرچه رئیس جمهور آمریکا مانع چندانی برای حضور نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در مقابلش نمی بیند، اما قطعا نطقهای انتخاباتی یکی از منتقدان درون حزبی بایدن، در آینده ای نزدیک دردسرهایی برای وی ایجاد خواهد کرد. طبق آخرین نظرسنجی‌‌ها، رابرت اف. کندی جونیور دارای بالاترین محبوبیت خالص دربین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.رابرت اف. کندی جونیور، نامزد ارشد دموکرات، یک وکیل محیط‌زیست با دیدگاه‌های ضد واکسن و یک نام خانوادگی قدرتمند است که رای مثبت بالاتری نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دارد. طبق نظرسنجی مشترک «اکونومیست-یوگاو» در مقایسه آرای مثبت و منفی، او همچنین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، نیز محبوب‌تر است.

دردسر بازمانده خاندان کندی برای بایدن | پاشنه آشیل دموکراتها در انتخابات 2024
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشریه فوربس می‌نویسد این نظرسنجی از ۱۵۰۰ پاسخ‌دهنده بزرگ‌سال از ۱۰ تا ۱۳ ژوئن سوال کرده است. کندی جونیور از نظر ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان مطلوب و ازنظر ۳۰ درصد نامطلوب بود. او رتبه خالص ۱۹ امتیاز گرفت که بالاتر از هر نامزد دیگری بود. بایدن رتبه مطلوبیت خالص منفی ۹ امتیاز را کسب کرد و ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان او را تا حدودی یا بسیار نامطلوب خواندند. این در حالی است که ۴۵ درصد برداشت بسیار یا تا‌حدودی مطلوب در مورد دونالد ترامپ دارند. دونالد ترامپ رتبه خالص منفی ۱۰ امتیاز دارد، زیرا ۵۳ درصد از رای‌دهندگان او را نامطلوب می‌دانند. با این حال، حدود ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان -بسیار بیشتر از بایدن و ترامپ- درباره کندی اظهارنظر نکردند‌. ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا، رتبه مطلوبیت منفی ۵ دارد و رتبه خالص مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری سابق منفی ۱۷ بود.این نظرسنجی ها قطعا برای بایدن مطلوب نیست 

نظرسنجی سی.ان.ان در ماه گذشته نشان داد که حدود یک‌پنجم رای‌دهندگان دموکرات از کندی حمایت می‌کنند و حدود ۶۰ درصد قصد داشتند از بایدن حمایت کنند.کندی جونیور در ماه آوریل اعلام کرد که بایدن را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ به چالش خواهد کشید و به یک میدان عمدتا خالی پیوست. او پسر رابرت اف. کندی، دادستان کل سابق و نامزد ریاست‌جمهوری سال ۱۹۶۸ و برادرزاده جان اف. کندی، رئیس‌جمهوری سابق است.کندی جونیور که قبلا به‌عنوان یک وکیل در حوزه محیط‌زیست شناخته می‌شد، در سال‌های اخیر برای ادعاهایش درباره روابط بین واکسن‌ها و اوتیسم و صحبت درمورد نظریه‌های توطئه در مورد تیراندازی‌های جمعی و ویروس کووید شناخته‌شده است.از این لحاظ، نگاه کندی شباهت زیادی با رویکرد سلبی دونالد ترامپ در قبال واکسن کرونا دارد.

مجموعه‌ای از غول‌های فناوری در هفته‌های اخیر از کندی جونیور حمایت کرده‌اند، جک دورسی، مدیر‌عامل سابق توییتر و دیوید ساکس، سرمایه‌گذار مشهور، از حامیان او محسوب می‌شوند.ایلان ماسک، مالک توییتر، در اوایل ماه جاری با او درباره فضای توییتر گفت‌و‌گو کرد، هرچند ماسک این نامزد انتخابات  ۲۰۲۴ را تایید نکرده و گفته است که به مذاکرات با همه نامزدها علاقه‌مند است.کندی همچنین ادعا کرده است که سازمان سیا جان اف. کندی، عمویش را در ۱۹۶۳ کشته است. تحلیلگران می‌گویند کندی پیروز نخواهد شد، اما به بایدن صدمه خواهد زد.

فراموش نکنیم که آرای ایجابی و مثبت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اندک است ، اما آنچه وی را به پیروزی در انتخابات نزدیک تر می سازد، گردش آرای سلبی ( آرایی که به دلیل مخالفت با ترامپ یا  نامزد نهایی جمهوریخواهان به سبد رای دموکراتها ریخته می شود )می باشد. اما اکنون ترس بایدن از این است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تبلیغات و سخنان کندی علیه وی، به عاملی جهت کندی روند انتقال این آرای بادآورده به سبد رای دموکراتها شود! در هر حال، با نزدیک تر شدن به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بیش از پیش با اسامی افرادی مانند کندی ( از حزب دموکرات ) و دی سانتیس ( از حزب جمهوریخواه ) مواجه خواهیم بود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها