کد خبر: 681260
تاریخ انتشار :

نقشه جدید آمریکا ، اروپا و کنگره برای ایران ! + جزئیات

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن بصورت مداوم با شرکا از جمله سه کشور اروپایی و نیز بصورت منظم با کنگره این کشور درباره ایران در ارتباط است.

نقشه جدید آمریکا ، اروپا و کنگره برای ایران ! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و اروپا و نیز بدون ورود به جزئیات گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا گفت: ما به صورت مداوم با همتایان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی در مورد ایران در ارتباط هستیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره طرح های ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: ما به صورت منظم با کنگره در خصوص سیاست ایران و آمریکا در ارتباط هستیم و با کنگره مشورت می کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاها درباره نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا ادعا کرد: در مورد اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه باید بگویم ما همچنان چندین ابزار لازم در اختیار داریم و تحریم ها بزرگ ترین بخش این ابزار است و این تحریم ها همچنان حکومت ایران را مسئولیت پذیر می کند.

پاتل در خصوص حملات ترکیه به شمال سوریه نیز گفت: ترکیه همچنان یک متحد مهم ما در ناتو است و آمریکا در خصوص مسائل مختلف با این کشور مشورت می کند.

وی افزود: در مورد شمال سوریه باید بگویم اولویت ما همچنان محافظت از دستاوردها در مبارزه با داعش است. بنابر این موضع ما این است که هر اقدامی که غیرنظامیان سوریه، نیروهای آمریکا و تلاش ها برای شکست داعش را تضعیف می کند، با آن مخالفیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره روابط چین و آمریکا نیز گفت: رئیس جمهور آمریکا معتقد است که دیپلماسی مانند سفر بلینکن به چین روش مسوولانه ای برای مدیریت تنش ها و جلوگیری از برداشت های نادرست است. اولویت ما مدیریت تنش ها با چین به صورت مسوولانه است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها