کد خبر: 681384
تاریخ انتشار :

جزئیاتی جدید از انفجار در هرتزلیا در قلب اراضی اشغالی

یک شبکه عبری زبان جزئیات وقوع انفجار بزرگ در منطقه هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو را فاش کرد که عصر روز پنج‌شنبه رخ داد.

جزئیاتی جدید از انفجار در هرتزلیا در قلب اراضی اشغالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، انفجار بزرگی که در هرتزلیا رخ داد ناشی از وجود یک انبار زیرزمینی حاوی سه تن مواد منفجره بود که منبع آن مرکز تاسیسات یک شرکت صنایع نظامی در خود این شهر است.

این شبکه به نقل از برخی از شهروندان ساکن در نزدیکی تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد که آنها صدای انفجار را شنیده و در میان بوی شدید باروت، دود را از داخل مرکز مشاهده و در چشمان خود احساس سوزش کردند.

شهرداری هرتزلیا با ادعای اینکه خود منطقه به یک بمب ساعتی تبدیل شده است، خواستار تامین امنیت منطقه شد و از شهروندان خواست به دلیل ترس از احتمال وقوع انفجارهای دیگر یا عواقب این انفجاری که عصر پنج‌شنبه رخ داد، به نزدیکی این مرکز تاسیسات نظامی نروند.

این شبکه به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این انفجار ناشی از فعالیت نظامی نبود، بلکه ناشی از انفجار یک انبار تأسیسات صنعتی نظامی بود که سال‌ها پیش بسته شده بود، زیرا مواد منفجره، مهمات و باروت تولید می‌کرد.

همین شبکه در وبسایت خود اعلام کرد که ۳۱ سال پیش هم در محل همین یک انفجار دیگری در انبار یا مخزن مواد منفجره رخ داد و در اثر آن دو تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و منطقه آسیب بسیار زیادی دید.

این شبکه اعلام کرد که برخی کارشناسان خواستار لزوم بسته شدن کل منطقه یا حداقل منطقه اطراف تاسیسات نظامی شدند تا در آینده چنین اتفاقی رخ ندهد که ممکن است خسارت مادی و فیزیکی به همراه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها