کد خبر: 681521
تاریخ انتشار :

یادداشت آقای سخنگو در آستانه دو سالگی دولت

سخنگوی دولت با استناد به شواهد عملکرد دولت در دو سال اخیر نوشت: «ما می‌توانیم» «ایران قوی» را بسازیم و «آینده‌ای روشن» رقم بزنیم.

یادداشت آقای سخنگو در آستانه دو سالگی دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی بهادری جهرمی در یادداشتی به مناسبت قرار گرفتن دولت در آستانه دو سالگی نوشت: «دو سال از انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گذشت. انتخاباتی که ملت ایران با بیش از ۱۸میلیون رأی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزیدند. آن روزها شرایط سختی بر کشور حاکم بود؛ تورم ۶۰ درصدی و فشار ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را رنج می‌داد و بحران کرونا سایه بزرگی بر کشور انداخته بود و روزانه بیش از ۷۰۰نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دادند. کسب و کارها دچار تعطیلی بود، سفرها و ترددهای داخلی و خارجی با محدودیت مواجه بود، دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها تعطیل بودند، کنسرت‌ها، تئاترها، سینماها و حتی تماشای مسابقات ورزشی در ورزشگاه‌ها تعطیل یا بدون حضور مردم انجام می‌شد و غم و ناراحتی ایران را فرا گرفته بود.

در بخش‌های دیگر نیز شرایط مشابهی حاکم بود؛ قطعی مکرر برق خانگی، تنش‌های متعدد آبی در نقاط مختلف کشور، تجمعات و اعتراض‌های کارگران، معلمان و بازنشستگان، تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و کمبودهای دارویی هنوز از یادها نرفته است.

در سیاست داخلی میان مردم و مسئولان دیواری کشیده شده بود و ارتباط بی‌واسطه‌ای میان دولت و ملت برقرار نبود و کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره می‌شد. در سیاست خارجی نیز درهای کشور به روی همسایگان گشوده نبود، ارتباط با کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس به تیرگی یا انقطاع کشیده بود، دنیا در آستانه تحولی جدید بود و کشور ما گویی آمادگی برای نقش‌آفرینی در نظم نوین را نداشت.در این شرایط عده‌ای با صندوق رأی قهر کردند و عده‌ای دیگر برای تغییر وضع موجود به میدان آمدند و در انتخابات به سیدابراهیم رئیسی رأی دادند. اکنون پس از گذشت کمتر از دو سال از تشکیل دولت، شرایط امروز با گذشته قابل مقایسه نیست؛ دولت تلاش شبانه‌روزی خود را برای خدمت به مردم بی‌وقفه ادامه داده است و دل به موج مشکلات زده تا آن‌ها را در هم شکند و امید مردم را برای تحقق یک ایران قوی زنده و احیا کند. هر چند همچنان برخی مشکلات گذشته به طور کامل برطرف نشده اما روند امیدبخشی آغاز شده و در حال حرکت است.

وعده ابتدایی رئیس‌جمهور برای تحقق سلامت مردم و واکسیناسیون عمومی در ۸۰روز محقق شد. واردات و تولید واکسن شتاب زیادی گرفت و به لطف خدای متعال و تلاش‌های کادر درمان و گروه‌های جهادی و مردمی در ۸۰روز، ۸۰درصد مردم واکسینه شدند و فوتی‌های کرونایی به صفر رسید. مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها باز شد و بهار علم و دانش پس از دو سال خزان فرارسید. کسب و کارها رونق گرفت، محدودیت‌های تردد برداشته شد، سینماها و کنسرت‌ها بازگشایی شد، پای تماشاگران به ورزشگاه‌ها باز شد و چرخ تولید چرخید.

رئیس‌جمهور به میان مردم رفت، حرف‌های مردم را شنید و درد و سختی آن‌ها را لمس کرد، بحران‌ها مدیریت شد و سیل کرمان، زلزله خوی، کمبودهای دارویی، حمله سایبری به پمپ‌های بنزین و حادثه تلخ متروپل با حضور میدانی مسئولان به سرعت مدیریت و رسیدگی شد.

در گرمای تابستان، روشنایی از منازل و خانه‌ها نرفت و در سرمای زمستان گاز عمده مناطق تأمین شد. در سنندج، خوزستان، شهرکرد و همدان سامانه‌های آب‌رسانی افتتاح شد و ۳هزار و ۲۰۰ روستا از نعمت آب برخوردار شدند. فاضلاب اهواز، گاز سیستان، راه‌آهن خاش، سد چمشیر و بیمارستان حضرت مهدی(عج) پس از سال‌ها تکمیل و بهره‌برداری شد.طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و رتبه‌بندی معلمان اجرا شد، امضاهای طلایی حذف و ۴۴۰ هزار مجوز کسب و کار برخط صادر شد. دریاچه ارومیه جان تازه گرفت، لایروبی خلیج گرگان و جمع‌آوری گازهای فلر شرق کارون آغاز و به محیط زیست توجهی ویژه شد.

رشد اقتصادی که در دهه ۹۰ به طور میانگین تقریباً صفر بود به ۴درصد رسید، نرخ بیکاری در ۲۳ استان تک‌رقمی شد و تورم حدود  ۱۵ درصد کاهش یافت. تجارت خارجی در سال گذشته رکورد زد و حجم تبادلات تجاری ما به عدد بی‌سابقه ۱۱۲ میلیارد دلار رسید. تولید و صادرات نفت با وجود شرایط تحریمی و غفلت‌های سال‌های اخیر به شدت افزایش یافت. دست دوستی به سوی همسایگان دراز شد و روابط ما با کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس احیا و بازسازی شد.

این‌ها و موارد بسیار دیگر با همراهی، صبوری و حمایت ملت شریف ایران صورت گرفت و نشان داد «ما می‌توانیم» «ایران قوی» را بسازیم و «آینده‌ای روشن» رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها