کد خبر: 682104
تاریخ انتشار :

ایران سفیر جدید به سوئد اعزام نمی‌کند

خبرگزاری دولت به نقل از یک منبع آگاه از عدم اعزام سفیر ایران به سوئد در پی اهانت به قرآن در این کشور خبر داد.

ایران سفیر جدید به سوئد اعزام نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: علیرغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.

این درحالیست که روز گذشته «حجت اله فغانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئد با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود و برنامه های مورد نظر برای پیشبرد روابط با سوئد را ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سابقه کهن مناسبات ایران و اروپا و تعاملات ۴۰۰ ساله ایران با سوئد، بر ضرورت مدیریت روابط‌ و تمهید بسترهای مناسب برای ارتقاء بیش از پیش مناسبات با این کشور در تمام زمینه‌های مورد علاقه و نفع مشترک، تاکید کرد.

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر و با اقدام یک فرد در انجام عمل شنیع قرآن سوزی در کشور سوئد که با مجوز پلیس این کشور صورت گرفته است، به دلیل اهانت به کتاب مقدس مسلمانان، موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام علیه سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

شایان ذکر است؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم هتک حرمت قرآن کریم را قویا محکوم و اعلام کرد: از سوئد انتظار می‌رود با بستن راه‌های سوءاستفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتارهای اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها