کد خبر: 682403
تاریخ انتشار :

درگیری حسن روحانی و موسوی خوئینی‌ها به روایت یک اصلاح‌طلب

یک اصلاح طلب ماجرای درگیری حسن روحانی و موسوی خوئینی‌ها در مرکز تحقیقات استراتژیک را توضیح داد.

درگیری حسن روحانی و موسوی خوئینی‌ها به روایت یک اصلاح‌طلب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه آرمان ملی نوشت: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در آستانه تعطیلی است؟ این خبر روز گذشته از سوی رسانه‌های اصولگرا مطرح شد. «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری»، نهاد مشورتی رئیس‌جمهور یا اتاق فکر دولت است که سال‌ها به فعالیت مشغول است. در این مرکز افراد مطرحی حضور داشتند به‌ویژه در دولت‌های هاشمی و خاتمی. این مرکز برای نخستین‌ بار در دولت آیت‌الله هاشمی و با نام مرکز تحقیقات استراتژیک فعالیت خودش را آغاز کرد و ریاست آن برعهده آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها بود.

تاسیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری توسط آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی را باید برای استفاده از تجربیات سید محمد موسوی‌ خوئینی‌ها دانست. بر همین اساس هاشمی‌ رفسنجانی او را به‌عنوان رئیس این مرکز منصوب می‌کند اما گذشت یکسال و افزایش اختلافات با هاشمی باعث می‌شود تا موسوی‌خوئینی‌ها از ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری استعفا دهد.

خوئینی‌ها پس از بیرون آمدن از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری مجاب می‌شود تا روزنامه تاسیس کند. نام روزنامه را هم مرحوم سید احمد خمینی پیشنهاد می‌دهد: «سلام». این روزنامه به‌خصوص در دولت دوم هاشمی‌ رفسنجانی به یکی از منتقدان اصلی دولت تبدیل شد. از نکات قابل تامل فعالیت مرکز در آن دوره به نقش روحانی باز می‌گردد.

علیرضا علوی‌تبار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آغاز فعالیتش در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری در زمان هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی‌ آقای خوئینی‌‌ها را انتخاب کرده بود. از موضع‌هایی که آقای روحانی می‌گرفت و به اسم آقای هاشمی ‌می‌گفت که ایشان گفتند؛ مثلا به یاد دارم ایشان همیشه می‌گفت آقای هاشمی ‌نامه‌ای به من دادند که همه شما را اخراج کنم. ولی من نمی‌خواهم این کار را بکنم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها