کد خبر: 682512
تاریخ انتشار :

روزنامه هم‌میهن: مردم برای پفک‌‌نمکی در صف رأی‌گیری نمی‌ایستند

روزنامه هم‌میهن نوشت: کسی برای پفک نمکی در صف نمی‌ایستد، ولی مردم برای کالاهای ضروری در صف می‌ایستند. کیفیت انتخابات را باید چنان بالا برد که به یکی از ضروری‌ترین کالاهای شهروندان تبدیل شود.

روزنامه هم‌میهن: مردم برای پفک‌‌نمکی در صف رأی‌گیری نمی‌ایستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه هم میهن نوشت: وظیفه حکومت است که برای تقویت بنیان‌های قدرت خود، انتخابات را چنان برگزار کند که در نظر مردم کالایی ضروری باشد و برای به دست آوردن آن ساعت‌ها در صف بایستند. همچنان که در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۹۶ چنین کردند. کسی برای پفک نمکی در صف نمی‌ایستد، ولی مردم برای کالاهای ضروری در صف می‌ایستند. کیفیت انتخابات را باید چنان بالا برد که به یکی از ضروری‌ترین کالاهای شهروندان تبدیل شود و برای شرکت در آن و به دست آوردن نتیجه آن از مدت‌ها پیش از روز رای‌گیری، خود را آماده کنند و با شور و شوق وارد میدان شوند.

روزنامه هم میهن تاکید کرده است: انتخاباتی که با تهدید بخواهد مشارکت جلب کند، انتخابات نیست فقط کافی است که مردم نسبت به آن خوش‌بین باشند. پس کافی است، اولاً: همه گرایش‌های موجود در جامعه، نامزدهایی را داشته باشند که بتوانند به آنان رای دهند (مثل مجلس اول). ثانیاً: اجرای آن به‌طور نسبی دقیق و قانونی باشد (مثل بیشتر موارد) و ثالثاً، نهاد برآمده از انتخابات واجد قدرت و اختیارات کافی باشد (مثل مجلس اول). اگر چنین شد مشارکت بالای 75 درصدی را می‌توان تضمین کرد، نیازی نیست به 50 درصد و ۶۰ درصد فکر کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها