کد خبر: 682743
تاریخ انتشار :

ایمن‌آبادی: هر نقدی به معنای تبلیغ علیه نظام و انقلاب نیست

نماینده پیشین مجلس گفت: وقتی کسی حرفی می‌زند و نقد می‌کند، نقد او کینه‌توزانه، خشونت‌آمیز و براندازانه نیست بلکه دلسوزانه است، حساب او با حساب کسانی که مغرض هستند، فرق می‌کند. در برخی موارد به هرکس که حرف می‌زند سریع برچسب می‌زنند که شما ضدانقلاب و نظام و برانداز هستید.

ایمن‌آبادی: هر نقدی به معنای تبلیغ علیه نظام و انقلاب نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه از ضرورت فراهم آوردن آزادی مشروع صحبت کردند. منظور رهبری از آزادی مشروع چیست، گفت: در حال حاضر در کف جامعه، خلط مبحث شده و با توجه به رفتارهایی که برخی از تندروها انجام می‌دهند، نماد بیرونی کشور به این شکل نشان داده می‌شود که هیچ آزادی در کشور وجود ندارد. بنابراین رهبر انقلاب احساس کردند آنچه ما این همه برای آن هزینه پرداخت کردیم، نتوانسته جایگاه خود را ایفا کند. امیدوارم با تذکر رهبر انقلاب ما به نقطه‌ای برسیم که در آن نقطه بتوانیم به آن چیزی که مشروع، معقول و منطقی است، دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی کسی حرفی می‌زند و نقد می‌کند، نقد او کینه‌توزانه، خشونت‌آمیز و براندازانه نیست بلکه دلسوزانه است، حساب او با حساب کسانی که مغرض هستند، فرق می‌کند. فکر می‌کنم قوه‌قضائیه باید فضایی را برای کسانی که دلسوز هستند، صادقانه به مسائل و مشکلات ورود پیدا کرده و اشکالات را مطرح می‌کنند، ایجاد کند که بر آن اساس بتوان از این افراد حمایت کرد. در برخی موارد به هرکس که حرف می‌زند سریع برچسب می‌زنند که شما ضدانقلاب و نظام و برانداز هستید. فکر می‌کنم نکته‌ای که حضرت آقا اشاره کردند نکته بسیار خوبی است باید اجازه دهند که آزادی‌های مشروع در زمینه نقد  سه قوه به صورت منطقی و معقول انجام شود و مردم بتوانند حرف خودشان را در قالب این نقادی‌ها عنوان کنند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه گفت: هر حرف نقدی به معنای ترویج علیه انقلاب، نظام و تبلیغ علیه نظام و انقلاب نیست. این نقدها، سازنده‌ و اصلاح‌گرایانه است و لازمه حرکت یک کشور به سمت توسعه است. پذیرش نقد خیلی کم شده است و با هر نقدی طاقت‌ها کم شده و فکر می‌کنم مخاطب بیشتر این حرف، سه قوه هستند که بتوانند سعه صدر بیشتری در قبال این نقادی‌های افراد دلسوز داشته باشند و سریع بگیر و ببند، بزن و دادگاه را مشاهده نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که لازمه اجرایی شدن و فراهم شدن آزادی مشروع چیست و دولت و مجلس باید چه اقداماتی انجام دهند، گفت: مقداری گله‌مندی دارم. بالاخره رهبری در سخنرانی اخیرشان چندین مطلب را گفتند و مخاطب اول این صحبت‌ها، دولت، قوه‌قضائیه و مجلس است. در حال حاضر آزادی مشروع یعنی اگر در جایی کارگران اعتراضی دارند و به آن اعتراضات رسیدگی شود. در دیدار کارگرها با رهبری، ایشان به کارگرها گفتند شما چیزهایی که می‌گویید خیلی درست است، اموال کارخانه را به یغما می‌برند، شما دل‌تان می‌سوزد و جلوی آنها می‌ایستید. هنوز وزارت کشور نتوانسته فضایی ایجاد کند تا اگر مردم نسبت به چیزی در جهت اهداف انقلاب و نظام اعتراض دارند بتوانند بیایند آنجا مطرح کنند و این موارد دچار اشکال است.

ایمن‌آبادی تصریح کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات باید بعد از فرمایشات رهبری جلسه بگذارند و قوه‌قضائیه اعلام کند این تدابیر اتخاذ شده است، نمی‌خواهیم بیانیه بدهند. مجلس در کجا گفت من آزادی مشروع را تعریف کرده و قانون تصویب کردم؟ دولت بگوید من آزادی مشروع را به این شکل ساماندهی می‌کنم. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در حال حاضر ناراحتی مردم این است که وقتی رهبری موضوعی را مطرح می‌کند، هر سه قوه باید آب دست‌شان است بگذارند زمین و آن صحبت‌ها اجرایی شود. نه آنکه سرشان را تکان بدهند و بگویند صحیح است و رد شوند. دیگر دوران «صحیح است» گذشته و الان زمان اقدام و عمل است.

وی افزود: رهبری به دلیل بانک اطلاعاتی بزرگ و مجموعه‌های خبری که دارند، در جریان کف خیابان است و دردآور این است که سه قوه خیلی اعتبار و جدیتی ندارند، بلد نیستند چه کنند یا خسته هستند و توان انجام دادن کاری ندارند. در هر صورت من تا اینجا اقدامی ندیدم، مردم هم از این عدم‌اقدام دستگاه‌ها و صرفا صادر کردن اطلاعیه ناراحت هستند. مطالبه مردم، اقدام عملی در مقابل تذکرات و رهنمودهای رهبری است.

ایمن‌آبادی در پاسخ به این سوال که چرا رهبری در این برهه زمانی مسئله آزادی مشروع را مطرح کردند، گفت: در حال حاضر رهبری شرایط بین‌الملل در داخل و خارج را رصد می‌کند. چهره ایران بعد از ماجرای مرگ مهسا امینی در شرایط بین‌الملل صدمه دید. این هم به خاطر  عدم توان مسئولین در هدایت این بحران و خاموش کردن این مسأله بود. وقتی آقایان توان حل بحران را نداشتند، بنزین بیشتری روی آتش ریختند و بیشتر مردم را عصبی کردند. به همین دلیل چهره جمهوری اسلامی آسیب دید. رهبری با توجه به رصدی که انجام می‌دهند و نقاط ضعف را شناسایی می‌کنند، بر آن اساس رهنمودهای خود را ابلاغ می‌کنند. یکی از آنها همین موضوع آزادی مشروع است چراکه چهره‌ای که از کشور ایران ساخته شده این است که هیچ آزادی در کشور وجود ندارد. در صورتی که می‌تواند عکس آن باشد. لازمه‌ اجرایی شدن موضوع این است که سران سه قوا بنشینند و هر قوه مستقل در قانون تخصیص قوا، سریع برنامه خود را برای اجرای فرامین رهبری اعلام کنند.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها