کد خبر: 683194
تاریخ انتشار :

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد:

دعوت دولت انگلیس از محمد بن سلمان برای سفر به لندن

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که دولت انگلیس از ولیعهد عربستان برای سفر به این کشور به منظور تقویت روابط و سرمایه‌گذاری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دعوت کرده است.

دعوت دولت انگلیس از محمد بن سلمان برای سفر به لندن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد: سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به لندن احتمالا در اکتبر یا نوامبر خواهد بود اما دستور کار زمانی دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است. یکی از افرادی که از این سفر اطلاع دارد اعلام کرد که این سفر تازه‌ترین نشانه استقبال کشورهای غربی از بهبود وضعیت و وجهه محمد بن سلمان بعد از پنج سال از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است که گفته می‌شد محمد بن سلمان دستور قتل وی را صادر کرده بود.

یک مسئول دولتی انگلیس اعلام کرد، دولت این کشور از ولیعهد عربستان برای سفر به لندن دعوت کرده است اما در خصوص مسائل لجستیکی این سفر هنوز توافقی صورت نگرفته است.

وی درباره اینکه چه کسی زمان سفر را مشخص خواهد کرد، گفت: این تصمیم به عهده آنها است چرا که در حال حاضر بیش از اینکه آنها به ما نیاز داشته باشند ما به آنها نیاز داریم.

براساس گزارش این روزنامه، انگلیس در طول سال‌های گذشته برای تقویت روابط با عربستان به رغم نگرانی‌ها درباره کارنامه حقوق بشر این کشور تلاش کرده است. انگلیس به دنبال خروج از اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاری در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس چشم دوخته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها