کد خبر: 683493
تاریخ انتشار :

شش دمنوش خوشمزه برای پریود شدن و رفع افسردگی پریودی

نوشیدن دمنوش‌ها در زمانی که به موعد قاعدگی خود نزدیک می‌شوید، می‌تواند باعث شود تا قاعدگی آرام‌تر و کم دردتری داشته باشید.

شش دمنوش خوشمزه برای پریود شدن و رفع افسردگی پریودی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: در صورتی که قاعدگی شما با درد و تکانه‌های زیاد در خلق و خوی‌تان همراه است، بهتر است از طریق ویتامین‌ها و همچنین  دمنوش‌های تسکین‌دهنده کمی از این رنج بکاهید. در این مقاله تعدادی از این دمنوش‌ها و خواص آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد. 

قاعدگی چیست؟

در هنگام پریود، رحم لایه‌های داخلی خود به همراه خون و مواد دیگر را از بدن خارج می‌کند و دیواره رحم ریزش می‌کند. این فرایند باعث ترشح هورمون‌هایی مانند پروستاگلاندین می‌شود که درد و التهاب را ایجاد می‌کنند. همچنین، تغییرات هورمونی در دوران پریود نیز می‌تواند به افزایش درد و علائم دیگر مرتبط با پریود منجر شود. در هنگام قاعدگی زنان فقط دچار درد نمی‌شوند. بلکه مشکلات دیگری هم خواهند داشت که افسردگی و تکانش‌های زیاد در خلق و خو نیز از جمله آن‌ها است.

بهترین دمنوش برای پریود شدن

برخی دمنوش‌ها با داشتن خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم و تقویت‌کننده سیستم ایمنی، می‌توانند به کاهش درد‌های پریود و تنظیم دوره پریود کمک کنند. بعضی از این دمنوش‌ها می‌توانند به تسکین درد‌های پریود و کاهش تشنجات و اسپاسم‌های رحم کمک کنند. همچنین برخی از این دمنوش‌ها می‌توانند به تعادل هورمونی بدن کمک کرده و باعث تسهیل در فرآیند پریود شدن شوند.

در ادامه تعدادی از دمنوش‌های مفید برای پریود شدن را می‌بینید:

دمنوش زعفران

زعفران می‌تواند به تنظیم دوره پریود کمک کند. مصرف دمنوش زعفران می‌تواند به بهبود خلق و خوی و روحیه شما کمک کند و احساس آرامش و رضایت بیشتری به شما بدهد. دمنوش زعفران دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی، ضد اضطراب، ضد درد و آرامبخش است. مصرف دمنوش زعفران پیش از پریود می‌تواند به کاهش علائم PMS مانند درد شکمی، سردرد، تنگی نفس و افسردگی کمک کند.

دمنوش رازیانه

رازیانه خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم و تنظیم کننده هورمونی دارد. رازیانه یک گیاه دارویی است که در بسیاری از مناطق جهان استفاده می‌شود. این گیاه بومی مناطق شرقی مدیترانه است و در آشپزی، تغذیه و طب سنتی کاربردهای متعددی دارد. دمنوش رازیانه از بذرهای خشک رازیانه تهیه می‌شود. دمنوش رازیانه می‌تواند به عنوان یک ماده آرامبخش طبیعی عمل کند و به تسکین اعصابتان کمک کند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که عناصر موجود در رازیانه ممکن است خاصیت ضد التهابی و ضد اسپاسم داشته باشند، به ویژه در مورد مشکلات گوارشی مانند دست های اسهال نیز موثر است.  خواص ضد میکروبی رازیانه را نیز نباید نادیده گرفت.

در مورد تأثیر دمنوش رازیانه قبل از پریودی نیز برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف دمنوش رازیانه قبل از پریود می‌تواند به کاهش درد و تنش‌های قاعدگی‌شان کمک کند. اما باید توجه داشت که ممکن است که در برخی افراد عکس العملی منفی داشته باشد یا بر تنظیم هورمون‌های پیش‌زمینه پریودی تأثیر بگذارد.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع خواص زیادی برای بدن دارد. نعناع مانند بسیاری از گیاهان دارویی دیگر، خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌های التهابی مانند التهاب مفاصل کمک کند. نعناع خواص آرامش‌بخش هم دارد و می‌تواند به کاهش تنش عضلات و رفع استرس کمک کند. 3.که زمانقاعدگی بسیار سودمند است. نعناع می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش و کاهش علائم مانند سوء هاضمه و گازهای شکمی کمک کند. نعناع همچنین درد را هم کاهش می‌دهد. ضمناً نعناع باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود خوردن دمنوش نعناع پیش از پریودی می‌تواند به کاهش درد و تسکین علائم مرتبط با پریود کمک کند. همچنین، خواص آرامش‌بخش نعناع می‌تواند به کاهش تنش و استرس قبل از پریود کمک کند.

دمنوش آلوئه ورا

دمنوش آلوئه ورا نیز خواص زیادی برای بدن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خواص التیام بخشی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود فرآیند هضم در بدن ، رفع التهابات و تسکین درد اشاره کرد. خوردن دمنوش آلوئه ورا پیش از پریودی نیز مانند دمنوش نعناع، می‌تواند به کاهش درد و تسکین علائم مرتبط با پریود کمک کند. همچنین، خواص آرامش‌بخش آلوئه ورا می‌تواند به کاهش تنش و استرس قبل از پریود کمک کند.

دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم و تقویت کننده سیستم ایمنی دارد. خواص آرامش‌بخش گل گاو زبان می‌تواند به کاهش تنش و استرس قبل از پریود کمک کند. اگر دچار PMSهای شدید هستید حتما از این دمنوش استفاده کنید. خوردن دمنوش گل گاو زبان پیش از پریودی نیز مانند دمنوش آلوئه ورا، می‌تواند به کاهش درد و تسکین علائم مرتبط با پریود کمک کند.

دمنوش دارچین

مطالعات نشان داده‌اند که دمنوش دارچین می‌تواند به کاهش درد و تسکین علائم مرتبط با پریود کمک کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد دردی است که می‌تواند به تسکین درد‌های مرتبط با پریود کمک کند. البته توجه کنید که مصرف بیش از حد دارچین ممکن است به سلامتی‌تان آسیب برساند.

دمنوش ها چگونه پریودی را راحت تر می کنند؟

این دمنوش ها می‌توانند به کاهش درد‌های پریود و تنظیم دوره پریود کمک کنند. وقتی پریود می‌شویم معمولاً از دردهایی در ناحیه شکم رنج می‌بریم. اسپاسم‌های رحم برای خیلی از زنان در زمان پریود طاقت‌فرسا است. معمولاً دمنوش‌هایی که می‌توانند به تعادل هورمونی بدن کمک کنند بسیار موثر هستند. ضمناً برخی نیز تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند که می‌توانند باعث تقویت بدن شما شود. البته مهم است بدانید که برخی از دردها در قاعدگی به دلیل مشکلات روحی نیز ایجاد می‌شود. داشتن ذهن پریشان، افسردگی و به ویژه استرس می‌تواند پریودی دردناکی برای شما به همراه داشته باشد./ شمناً این موضوع روی PMS یا سندروم افسردگی قاعدگی اثرگذار است.

دمنوش برای رفع PMS و افسردگی پریودی 

برخی از این دمنوش ها می‌توانند به کاهش علائم PMS و افسردگی پیش از پریودی کمک کنند. مثلاً دمنوش رازیانه، دمنوش زعفران و دمنوش شاه‌تره می‌توانند به کاهش افسردگی و اضطراب پیش از پریود کمک کنند. همچنین دمنوش چای سبز و چای رازیانه نیز می‌تواند به تسکین درد‌های سردرد و افسردگی کمک کند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها