کد خبر: 683537
تاریخ انتشار :

گسترش دامنه اعتصاب ها در اراضی اشغالی | سونامی جدید علیه نتانیاهو

اراضی اشغالی همچنان شاهد تظاهرات گسترده صهیونیستها علیه سیاست‌ها و برنامه‌های کابینه نتانیاهو است. شنبه شب بیش از ۱۵۰ هزار نفر در تل آویو علیه طرح نتانیاهو برای بازنگری قوانین قضایی دست به تظاهرات زدند.

گسترش دامنه اعتصاب ها در اراضی اشغالی | سونامی جدید علیه نتانیاهو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رسانه‌ها تنها بیش از ۱۵۰ هزار نفر در تظاهرات اعتراضی در تل آویو شرکت کردند. دیگر مناطق اراضی اشغالی  نیز شاهد تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی  نتانیاهو بود. آنگونه که اعلام شده، قرار است در هفته آتی "یک روز ایستادگی" در این راستا برگزار شود.

کابینه رژیم اشغالگر قدس  به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو سعی دارد که طرح "بازنگری و اصلاحات قوانین قضایی" را هر چه سریع‌تر به نتیجه برساند.قرار است که حدود یک هفته دیگر قانونی به تصویب برسد که اختیارات دیوان عالی اسرائیل را محدود می‌کند. طبق این قانون، دیوان عالی رژیم صهیونیستی دیگر از این اختیار برخوردار نیست که تصمیم‌های کابینه  یا یک وزیر را "نامناسب" ارزیابی کند.کمیته قضایی پارلمان رژیم اشغالگر قدس  در این روزها سرگرم آماده‌سازی پیش‌نویس این طرح است تا در کنست به رأی‌گیری نهایی گذاشته شود.منتقدان نگران آن هستند که این قانون سبب ترویج فساد مالی و همچنین انتصابات خودسرانه در پست‌های ارشد شود.این در حالی است که نتانیاهو قاضیان را متهم می‌کند که "بیش از اندازه" در تصمیم‌های سیاسی رژیم صهیونیستی دخالت می‌کنند.تلاش‌های کابینه  نتانیاهو برای پیشبرد هر چه سریع‌تر برنامه‌های خود در این راستا سبب شد که اعتراضات در اراضی اشغالی گسترده‌تر شود.

صدها نفر از کسانی که به عنوان نیروی ذخیره مشغول خدمت هستند، اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب قوانین جدید از انجام وظیفه خود سر باز خواهند زد. انتظار می‌رود که هر روز شمار بیشتری به این جمع بپیوندند.افزون بر این بیش از یک هزار پزشک تهدید کرده‌اند که در صورت تصویب این قانون دست از کار خواهند کشید، چرا که نگرانند که طرح بازنگری قوانین قضایی تأثیراتی منفی بر اقتصاد و امنیت رژیم اشغالگر قدس  و به این ترتیب بر نظام سلامت و درمان در اراضی اشغالی داشته  باشد.

در آغاز سال جاری میلادی دیوان عالی رژیم صهیونیستی انتصاب آری درعی رئیس  حزب شاس به سمت وزیر کشور را به خاطر "پیشینه بزهکارانه"  "نامناسب" دانسته بود. در پی این تصمیم، نتانیاهو ناگزیر شد که شخص مورد اعتماد خود را برکنار کند.

تحلیلگران و ناظران سیاسی بر این باورند که نتانیاهو در صورت تصویب قانون جدید تصمیم دیوان عالی اسرائیل در این ارتباط را لغو خواهد کرد.طرح بحث‌برانگیز نتانیاهو شکاف بزرگی در جامعه صهیونیستی ایجاد کرده است. طبق تازه‌ترین نظرسنجی که شبکه تلویزیونی "کانال ۱۲" انجام داده، ۶۷ درصد از ساکنان اراضی اشغالی نگران هستند که  این مسئله به جنگی تمام عیار میان صهیونیستها بیانجامد.رژیم اشغالگر قدس اسرائیل روز سه‌شنبه آینده بار دیگر صحنه اعتراضات گسترده خواهد بود، اعتراضاتی که قرار است تحت عنوان "روز ایستادگی " انجام گیرد. گفته می‌شود که تظاهرکنندگان قصد دارند در این روز خیابان‌ها و جاده‌ها در سراسر اراضی اشغالی را بلوکه کنند. این موضوع قطعا می تواد شکافهای موجود در اراضی اشغالی را پررنگ تر سازد. آنچه مسلم است اینکه منازعه پیش رو در اراضی اشغالی بیانگر عمق فجایع نهانی بوده که طی سالهای گذشته در لایه های زیرین اجتماعی، سیاسی و امنیتی در تل آویو وجود داشته و اکنون شاهد شعله ور شدن آن هستیم. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها