کد خبر: 683756
تاریخ انتشار :

پشت پرده عدم برگزاری دادگاه سپیده قلیان از زبان وکلیش

امیر رئیسیان اعلام کرد که امتناع سپیده از پوشیدن چادر دلیل لغو جلسه دادگاه بود.

پشت پرده عدم برگزاری دادگاه سپیده قلیان از زبان وکلیش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر رئیسیان، وکیل سپیده قلیان علت عدم برگزاری دادگاه را شرح داد.

 او می‌گوید: «خانم قلیان به علت اینکه قرار بود دادگاه به صورت علنی برگزار شود و دفاعیات و توضیحات ایشان برای اولین بار در دادرسی‌ها به سمع و نظر مردم برسد، قانع شدند که از روسری استفاده کنند و با استفاده از روسری مشکلی نداشتند، اما متاسفانه به علت اینکه دادگاه اصرار به استفاده از چادر داشت و ایشان موافقت نکرد، دادگاه برگزار نشد».

به گفته رئیسیان، ادامه رسیدگی به پرونده منوط به ابلاغ دادگاه است: «بعد از اعلام عدم تشکیل جلسه ما وکلا درخواست کردیم که جلسه تجدید شود و مهلت این موضوع به موکل داده شود که در جلسه بعدی در دادگاه شرکت کرده و از خود دفاع کند. برهمین اساس بنا شد که دادگاه جلسه بعدی را تشکیل دهد و به ما ابلاغ خواهد شد که جلسه چه تاریخی است و در آن جلسه شرکت خواهیم کرد».

این وکیل دادگستری، اما احتمال می‌دهد جلسه بعدی دیگر علنی نباشد: «بر اساس آنچه ما متوجه شدیم جلسه امروز به علت استفاده از محتوای آموزشی دادگاه در فرآیند دادگاه‌های علنی قوه قضاییه، قرار بوده به شکل علنی برگزار شود و موضوع علنی شدن دادگاه به اعتبار جرم سیاسی نبود بلکه برای حضور افرادی از طریق سامانه‌های آموزش الکترونیک بود، در نتیجه احتمالا جلسه بعدی علنی نخواهد بود».

نکته دیگری که رئیسیان به آن تاکید دارد، کذب بودن صحبت‌های روز گذشته آمنه سادات ذبیح‌پور است. او یک روز قبل از برگزاری جلسه دادگاه در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان، با ارائه توضیحاتی مدعی شده بود که «قرار است اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت دوم فردا برگزار شود».

رئیسیان درمورد این موضوع توضیح می‌دهد: «خانم ذبیح‌پور در این مصاحبه ادعای کذبی را مطرح کرده و گفته‌اند خانم قلیان یک بار به ۸ ماه حبس به خاطر نشر اکاذیب در مورد خانم ذبیح‌پور محکوم شده و این پرونده دومی است که باز هم به خاطر خانم ذبیح‌پور قرار است رسیدگی شود. این مطلب کذب محض است و خانم آمنه سادات ذبیح‌پور تا الان یک بار شکایت داشته و اگر شکایت دیگری داشته به موکل ابلاغ نشده و از او توضیحاتی خواسته نشده.

این وکیل دادگستری تاکید کرد که «با توجه به کذب بودن اظهارات خانم ذبیح‌پور حق طرح شکایت کیفری برای خانم قلیان محفوظ است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها