کد خبر: 684605
تاریخ انتشار :

امام جمعه مشهد:

برای مقابله با بی‌حجابی علاوه بر فرهنگ‌سازی، پدافند فرهنگی نیز لازم است

امام جمعه مشهد با تاکید بر اهمیت انجام اقدامات فرهنگی برای مقابله با بی‌حجابی، گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید پدافند فرهنگی نیز داشته باشیم زیرا در غیر این صورت فرهنگ‌سازی هم به جایی نمی‌رسد.

برای مقابله با بی‌حجابی علاوه بر فرهنگ‌سازی، پدافند فرهنگی نیز لازم است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۳ مرداد در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما حاصل تلفیق شور و شعور حسینی بود، اظهار کرد: اولین دسته‌ای از شهدا که در این انقلاب به ساحت مقدس پروردگار تقدیم شدند، در ۱۵ خرداد ۴۲ مقارن با ۱۲ محرم به شهادت رسیدند، یعنی شور حسینی در آن زمان مردم را به عرصه انقلاب وارد کرد و با شعور حسینی تلفیق شد و حماسه ۱۵ خرداد را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در سطح جهانی رو به گسترش است، افزود: چون شور و شعور حسینی با هم تلفیق شد، ما به چنین نعمت بزرگی دست یافتیم.

وی با اشاره به مقاومت‌های خاندان امام حسین(ع) در برابر دشمنان در دوران اسارت، عنوان کرد: امروز نیز طوری با دین برخورد می‌شود که از برخوردهای امویان با خاندان پیامبر بهتر نیست. قرآن را سه بار سوزاندند، ما را مسخره کردند و دولت‌های غربی از یک طرف این عمل را محکوم می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند دوباره قرآن بسوزانید. حال آیا درست است که ما بر اساس مصلحت‌های سیاسی، تردید کنیم که چطور باید با این اقدامات برخورد کنیم؟

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در این مملکت برخی با یک اصل مسلم قرآنی مبارزه و با کمال وقاحت کشف حجاب می‌کنند. اگر ما در برابر این عمل هنجارشکنانه فقط نظاره‌گر باشیم، ارزش‌های دینی بر باد می‌رود.

علم‌الهدی با تاکید بر اهمیت انجام اقدامات فرهنگی برای مقابله با بی‌حجابی، ادامه داد: اما علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید پدافند فرهنگی نیز داشته باشیم زیرا در غیر این صورت فرهنگ‌سازی هم به جایی نمی‌رسد. تا حرف از مقابله با بی‌حجابی می‌شود، عده‌ای ژست آکادمیک می‌گیرند و می‌گویند باید با فرهنگ‌سازی مسئله بی‌حجابی را حل کرد. ما هم با این حرف موافقیم، اما بی‌حجابی، پرده‌دری است و در مقابل پرده‌دری دینی که نباید ساکت بنشینیم.

وی اضافه کرد: همواره در هر عرصه‌ای در انقلاب که مردم به میدان آمدند، کار به پیش رفت. در مقابله با بی‌حجابی نیز مردم باید عمل و این را به عنوان خواسته خود اعلام کنند. نباید طوری شود که تنها فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار گیرد و سپس روزی برسد که کشور پر از ناهنجاری شود و ما فقط برای افراد حرف بزنیم و آیه قرآن بخوانیم. باید نشان دهیم که تا کجا حاضر هستیم برای عشق حسینی خودمان در این حوزه کار کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها