کد خبر: 684607
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

ما مسلمانان در برابر جنایت هتک حرمت قرآن تکلیف داریم

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایت اخیر هتاکی به قرآن در سوئد گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه به دولت سوئد هشدار دادند که در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نتیجه آن نفرت همه مسلمانان دنیا و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.

ما مسلمانان در برابر جنایت هتک حرمت قرآن تکلیف داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه جسارت و هتاکی به قرآن تازگی ندارد، اظهار کرد: از دیرباز عناد با قرآن وجود داشته است و در چند صد سال اخیر در دنیای غرب تمام فعالیت‌ها حول محور معنویت زدایی و دین زدایی و در راس آن قرآن بوده است.

وی به کتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: آن زمان هم امام رحمت الله نویسنده پلید این کتاب را مهدورالدم اعلام کردند و به خواست خدا آن مرد پلید جان سالم از این میدان به در نبرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز هم در آمریکا قرآن را به آتش می‌کشند، افزود: در انگلیس، هلند، بلژیک، آلمان و سوئد اخیراً این جنایت تکرار شده است و بعضی افراد نادان و مزدور می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت جدا کنند و بگویند به حکومت‌ها ربطی ندارد اما این‌ها همان ابن زیادها و یزیدهای زمان ما هستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز هم جریان مقابله با پیامبر و قرآن وجود دارد که در راس آن آمریکا و انگلیس هستند گفت: خداوند از قرآن کریم به عنوان یکی از حرم‌های خود در کنار کعبه حفاظت می‌کند. اما به آنها که با قرآن در افتاده‌اند مهلت می‌دهد تا پیمانه ظلمشان پر شود و آنها را به سزای اعمالشان خواهد رساند.
وی با بیان اینکه ما مسلمانان در قبال جنایت هتک حرمت قرآن تکلیف داریم تصریح کرد: امسال شاهد بودیم در کنار لبیک یا حسین مسلمانان جهان لبیک یا قرآن را سر دادند و همه عزاداران زیر پرچم قرآن در یک حرکت هماهنگ، هم آوا شدند و انزجار خود را به هتاکان اعلام کردند.
صدیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: هتک حرمت قرآن یک توطئه است و کار فردی نیست.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواستار معرفی این فرد جانی به عالم اسلام شدند تا اشد مجازات برای او اعمال شود افزود: تمام علمای اسلام از همه فرقه ها در رابطه با هتک حرمت قرآن نظر یکسان دارند و خواهان مقابله با آن هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها