کد خبر: 684608
تاریخ انتشار :

لاوروف:

آنگلوساکسون‌ها تنها از «فرمول زلنسکی» حمایت می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، ایالات متحده، انگلیس و متحدان آنها در حال برگزاری جلساتی برای مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بحث درباره فرمول صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هستند.

آنگلوساکسون‌ها تنها از «فرمول زلنسکی» حمایت می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که عربستان سعودی قصد دارد در ماه اوت در جده مذاکرات صلح درباره اوکراین را برگزار کند.

نمایندگانی از حدود ۳۰ کشور دعوت شده‌اند اما روسیه به این مذاکرات دعوت نشده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: آنگلوساکسون‌ها و متحدانشان از نازی‌ها در کی‌یف دفاع می‌کنند... به‌جای یک گفتگوی جدی... آنها انجمن‌های صحنه‌سازی شده‌ای را با هدف جذب هرچه بیشتر کشورها برای بحث درباره «فرمول زلنسکی» تشکیل می‌دهند.

لاوروف در گفت‌وگو با مجله روابط بین‌الملل روسیه افزوده است: چنین طرحی چیزی جز این نیست که روسیه به طور کامل تسلیم شود و موافقت کند امنیت خود را تضعیف کند و میلیون‌ها روس را به دست سرنوشت بسپارد... هرکسی که برای پیشبرد «فرمول زلنسکی» در کنار غرب است، باید آگاه باشد که سرنوشت این مردم آشکارا در خطر است.

وزیر خارجه روسیه افزود: غرب باید از زلنسکی بخواهد که «فرمول دیگری را آشکارا نشان دهد» و بگوید که کی‌یف وضعیت روس‌ها و سایر اقلیت‌های قومی در کشورشان را چگونه می‌بیند.

در عین حال، لاوروف گفت که روسیه برای هر تلاشی که با هدف "دستیابی به یک راه حل عادلانه و پایدار" باشد، ارزش قائل است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها