کد خبر: 684793
تاریخ انتشار :

توضیحات مهم خاندوزی درباره افرایش قیمت نان و بنزین

تسمیم: وزیر اقتصاد با بیان این که هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست گفت: درباره افزایش قیمت نان نیز وزیر کشور توضیحاتی دارد که چون در استان‌های مختلف متفاوت است به زودی اعلام می‌کند.

توضیحات مهم خاندوزی درباره افرایش قیمت نان و بنزین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران درباره فروش اوراق مالی در دولت سیزدهم و ادعای محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل، درباره فروش 313 هزار میلیارد تومان اوراق در دولت سیزدهم و درخواست مناظره گفت: نیازی به مناظره نیست و افراد باید پاسخگو باشند که چرا بدهی ایجاد کردند.

خاندوزی تاکید کرد: بیش از نیمی از کل اوراق 1401 تنها برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم/ خاندوزی: وزیر کشور در خصوص قیمت نان توضیح خواهد داد

وزیر اقتصاد در خصوص احتمال افزایش قیمت نان و بنزین اظهار داشت: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست. درباره افزایش قیمت نان نیز وزیر کشور توضیحاتی دارد که چون در استان‌های مختلف متفاوت است به زودی اعلام می‌کند.

پول بلوکه شده در چین نداریم/ بانک مرکزی براساس پروژ‌ها برداشت می‌کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پول‌های ایران در چین، گفت: تنها منابع ما در کشور چین فقط به عنوان اجرای پروژه‌های فاینانسی است که چین در کشور ما دارد؛ البته باید گفت این مسیر ورودی و خروجی دارد و روزانه این حساب متغیر است و الان اطلاعات دقیقی ندارم.

معطلی لایحه رسوب کالا به دلیل اختلاف نظر گمرک و اموال تملیکی

سخنگوی اقتصادی دولت درباره لایحه مقابله با رسوب کالا اظهار کرد: متن لایحه به این دلیل که برخی دستگاه‌ها همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور نکاتی داشتند که در زمینه گمرک و اموال تملیکی اختلاف‌نظر بود، لایحه را در کمیسیون مربوطه نگه داشتند که این اختلاف‌نظر دستگاه‌ها برطرف شود و به دولت ارسال شود.

وی تاکید کرد: این لایحه دو بخش مهم دارد که نیازمند اصلاح قانون اموال تملیکی و گمرکی است تا پس از اصلاح ارائه می‌شود.

دو برابر شدن سهم تسهیلات بانکی در دولت سیزدهم

خاندوزی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها، گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر تلاش کرده سهم هفت درصدی بخش مسکن از کل تسهیلات به بیش از 14 درصد برسد (دو برابر) افزایش داشته است.

خاندوزی گفت: در قانون جهش تولید مسکن عدد 20 درصد برای پرداخت تسهیلات بانک مسکن آمده است، اما باز هم به لحاظ قانونی بانک‌ها باید امسال بیش از سال گذشته تسهیلات مسکن اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کار بستند تا بانک‌هایی که در زمینه اعطای تسهیلات مسکن عقب‌افتادگی داشتند را جبران کنند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها