کد خبر: 684797
تاریخ انتشار :

معاون لاوروف: ایران کاندیدای قدرتمندی برای همکاری با بریکس است

ایسنا/ معاون وزیر امور خارجه روسیه که در تهران حضور دارد، گفت: ایران کاندیدای قدرتمندی برای همکاری با بریکس است.

معاون لاوروف: ایران کاندیدای قدرتمندی برای همکاری با بریکس است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سرگئی ریابکوف» بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست« ایران و بریکس» در تهران  در جمع خبرنگاران در خصوص رفتار آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: آمریکا عضو برجام نیست و این کشور به صورت یک طرفه از این توافق خارج شده است .

وی با اشاره به همکاری های اخیر ایران و آژانس بین  المللی انرژی اتمی و اهمیت ادامه این همکاری ها گفت: صرفنظر از کارشکنی‌های آمریکا به ایران توصیه می‌کنیم به همکاری های خود با آژانس ادامه دهد.

این دیپلمات ارشد روس همچنین در پاسخ به سوالی درباره دیدار اخیرش  با علی باقری در تهران نیز گفت:‌ این ملاقات ، یک دیدار روتین بود و  در آن تبادل نظر خوبی درباره موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران داشتیم. 

این دیپلمات ارشد روس با بیان این که تیم‌های ایران و روسیه  در وین و نیویورک همکاری خوبی با یکدیگر  در این زمینه دارند، گفت : در دیدار روز گذشته با آقای باقری درباره  روند اجرای قطعنامه 2231 سازمان ملل نیز تبادل نظر کردیم. 

ریابکوف با بیان این که روسیه و ایران در این خصوص همکاری خوبی با یکدیگر دارند،گفت : در دیدار روز گذشته با آقای باقری  درباره روند عضویت ایران در  بریکس هم گفت‌وگو کردیم .

وی با تاکید بر این که  ایران کاندیدای قدرتمندی برای همکاری با بریکس است، افزود : در دیدار با آقای باقری در مورد همکاری های  ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز  صحبت کردیم .

ریابکوف تصریح کرد:  برای ادامه  تبادل نظر و گفت وگو در مورد موضوعات مورد اشاره از آقای باقری برای سفر به مسکو دعوت کردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها