کد خبر: 685014
تاریخ انتشار :

لهستان: ضدحمله اوکراین موفق نبوده؛ باز هم سلاح بفرستید

آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان رئیس‌جمهوری لهستان گفت که ضدحمله اوکراین با موفقیت همراه نبوده، زیرا این کشور تسلیحات کافی برای «تغییر توازن قدرت در جنگ» را ندارد.

لهستان: ضدحمله اوکراین موفق نبوده؛ باز هم سلاح بفرستید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان که یکی از سرسخت‌ترین حامیان کی‌یف است، پیشبینی کرد که ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه احتمالاً شکست خواهد خورد و تنها راه چاره این است که غرب سلاح‌های بیشتری به کی‌یف بفرستد.

دودا در یک مصاحبه گفت: آیا اوکراین از تسلیحات کافی برای تغییر جریان جنگ و یافتن موضع برتری برخوردار است؟ احتمالاً نه.
او ادامه داد: این را از آنجا می‌گویم که آن‌ها در حال حاضر ضدحمله قاطعی علیه ارتش روسیه انجام نمی‌دهند. خلاصه، اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد.
اوکراین در اوایل ژوئن ضدحمله‌ای را علیه مواضع روسیه در خاک خود آغاز کرد که از ماه‌ها پیش در تدارک آن بود. اما ارتش روسیه در این چند ماه با مین‌گذاری‌های گسترده و کندن گودال‌های عمیق، مواضع دفاعی مستحکمی ایجاد کرد که عرصه را بر عملیات تهاجمی اوکراین تنگ کرد.
کرملین می‌گوید صلح، زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد؛ اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا در مناقشه سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین که از پشتیبانی هوایی برخوردار نیست، در پیشروی‌های خود ۴۳ هزار سرباز و ۴۹۰۰ مورد از تجهیزات نظامی سنگین خود را در مدت دو ماه از دست داده است.
گزارش‌های رسانه‌ای اخیر نشان می‌دهند که حامیان غربی اوکراین از فقدان توانایی کافی در این کشور برای اجرای ضدحمله آگاهی داشتند، اما کی‌یف را ترغیب کردند که عملیاتش را اجرا کند. آندژی دودا که از حامیان این ضدحمله است و در اوایل ژوئن مدعی شده بود که این ضدحمله «به خارج کردن ارتش روسیه از تمامی مناطق تصرف‌شده اوکراین» منجر خواهد شد.
شخص ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم مانند همتای لهستانی خود غرب را مقصر شکست‌های ارتش اوکراین دانسته و مدعی است که غرب به اندازه کافی سلاح، مهمات و دوره‌های آموزشی برای اوکراین فراهم نکرده است.
مسکو مکرراً غرب را از ارسال سلاح و مهمات به اوکراین بر حذر داشته و تنها نتیجه آن را طولانی شدن جنگ عنوان کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها