کد خبر: 685113
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با هدایت‌الله آقایی

عارف و تمیش وارد انتخابات می‌شوند/ کارگزاران تک‌روی نمی‌کند

یک فعال سیاسی گفت: من چندسالی هست که از حزب کارگزاران بیرون آمده‌ام اما تصور می‌کنم این حزب هم بدون نظر جمعی اصلاح‌طلبان حرکت نمی‌کند و دچار تک‌روی نمی‌شود.

عارف و تمیش وارد انتخابات می‌شوند/ کارگزاران تک‌روی نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اختلافات درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات در میان اصلاح‌طلبان بالا گرفته است. برخی می‌گویند باید در انتخابات شرکت کنیم و برخی دیگر باور دارند که در صورت ردصلاحیت‌ها نباید وارد عرصه انتخابات شد.

هدایت‌الله آقایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «همیشه این اختلاف نظر وجود داشته است؛ به ویژه در دو انتخابات آخر یعنی مجلس98 و ریاست‌جمهوری1400. دیدگاه اول مبتنی بر این است که همچنان امید به اصلاح وجود دارد و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت تا با حضور در قدرت بتوانند مشکلات را رفع کنند. آنها می‌گویند این مسیر در نهایت به نفع مردم است زیرا بدون درگیری و خشونت می‌شود مشکلات را از سر برداشت؛ در واقع این نگاه مبتنی بر اصلاح از بالاست؛ یعنی باید قدرت وجود داشته باشد تا اصلاح صورت بگیرد».

او ادامه داد: «دیدگاه دوم می‌گوید که سیستم نشان داده است که اصلاحی را برنمی‌تابد و اگر مجلس به صورت کامل هم در دست اصلاح‌طلبان باشد مانند آنچه در مجلس ششم دیدیم باز هم کاری از پیش نمی‌رود. من فکر می‌کنم جامعه در مقطع کنونی بیشتر به نگاه دوم گرایش دارد و این واقعیتی است که دیگر اصلاح‌طلبان طبقه متوسط و آراء خاکستری را پشت خود ندارند و دیدگاه اول در اقلیت است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من چندسالی هست که از حزب کارگزاران بیرون آمده‌ام اما تصور می‌کنم این حزب هم بدون نظر جمعی اصلاح‌طلبان حرکت نمی‌کند و دچار تک‌روی نمی‌شود. در مقطع کنونی فقط آقای عارف و تیمش می‌خواهند به هر صورتی که هست وارد انتخابات شوند».

آقایی در پایان گفت: «اکنون دایره انتخابات با تصویب قانون جدید انتخابات تنگ‌تر از گذشته هم شده است و اگر در گذشته ذره‌ای امید وجود داشت که برخی نامزدهای شناخته‌شده اصلاح‌طلبان تأییدصلاحیت شود امروز آن میزان امید هم وجود ندارد. مسئله این است که اجازه نمی‌دهند که اصلاح‌طلبان به طور کامل در انتخابات شرکت کنند و تا وقتی شرایط اینگونه است، شرکت در انتخابات نمی‌تواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. من باور دارم شرکت پایین مردم در انتخابات ناشی از تصمیم آنها مبنی بر تحریم انتخابات نیست؛ مسئله این است که نامزدهای خود را نمی‌بینند که مایل به شرکت در انتخابات شوند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها