کد خبر: 685701
تاریخ انتشار :

طرح وزیر رژیم صهیونیستی برای تبدیل پادگان‌های ارتش به واحدهای مسکونی

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری طرح تبدیل پادگان‌های ارتش به واحدهای مسکونی را مطرح کرده است.

طرح وزیر رژیم صهیونیستی برای تبدیل پادگان‌های ارتش به واحدهای مسکونی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سایت خبری المیادین به نقل از شبکه هفت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی طرحی را برای تصویب صدها میلیون شکِل جهت توسعه شهرک سازی در مناطق و شهرک‌های کرانه باختری ارائه کرده است.

این شبکه اعلام کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نگرانی عمیق خود را از این اقدام اسموتریچ ابراز و اعلام کرده که گسترش شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطینی، منطق جغرافیایی برای توسعه «راهکار دو دولتی» را تضعیف می‌کند، تنش را افزایش می‌دهد و به اعتماد بین فلسطین و رژیم صهیونیستی آسیب می‌رساند.

این شبکه در عین حال اعلام کرد، این پیشنهاد اسموتریچ زندگی در شهرک‌ها را جذاب‌تر می‌کند مخصوصا که پادگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نفع ساخت واحدهای مسکونی جدید تخلیه می‌شود و بافت جمعیتی یهودی در غور اردن و جنوب جبل الخلیل گسترش می‌یابد.

پیش از این هم اسموتریچ و اوریت استورک، وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی طرحی را برای اختصاص بودجه‌ای به مبلغ ۷۰۰ میلیون شکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری ارائه کردند.

هیئت امور شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد، ۷۵۲ هزار شهرک نشین صهیونیستی در ۱۷۶ شهرک بزرگ و ۱۸۶ کانون شهرک سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی زندگی می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها