کد خبر: 685857
تاریخ انتشار :

سلیمی نمین: جریانی می‌خواهد با تغییر کانون‌های تصمیم‌سازی، مانع حل عقلایی موضوعات شود

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وقت و ذهن مدیران برای حل مسائل اصلی کشور بسیار حائز اهمیت است اما جریاناتی با مسئله سازی دارند عملا ذهن مسئولین را به انحراف می کشانند.

سلیمی نمین: جریانی می‌خواهد با تغییر کانون‌های تصمیم‌سازی، مانع حل عقلایی موضوعات شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فردا نوشت: نگاهی به موضوعات خبری 2 ماه اخیر نشان می دهد یک جریانی در داخل کشور تلاش دارد با سیاسی کاری کشور را مشغول مسائل و مشکلاتی کند، نتیجه این رویکرد آن خواهد بود که عملا حکمرانی با چالش های سخت مواجه می شود.

عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چالش زایی یک جریان برای حکمرانی کشور گفت: ما با چنین پدیده ای مدتهاست مواجه هستیم که تشکل ها و هسته هایی برای کشور مسئله سازی می کنند تا مسائل اصلی تحت شعاع قرار بگیرد و مدیران را به مسیر انحرافی بکشانند. واقعا چرا باید اجازه داد هسته هایی به وجود بیاید که این هسته ها در اولویت ها جا به جایی ایجاد کنند.

وی افزود: وقت و ذهن مدیران برای حل مسائل اصلی کشور بسیار حائز اهمیت است اما این جریانات با مسئله سازی دارند عملا ذهن مسئولین را به انحراف می کشانند که این اقداماتشان لطمات جدی به مصالح کشور وارد می کند. معتقدم این جریانات نمی توانند بدون عقبه باشند و قطعا برنامه ریزی هایی وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: تجمعاتی که درباره حجاب انجام شد برخی آدم های مسئله دار هم در هدایت این تجمعات بی تأثیر نبودند یا دخالت داشتند. معتقدم این جریانات که نمی دانیم عقبه شان به کجا می رسد با مسئله سازی قصد دارند نگذارند از مسیر عقلایی موضوعات پیچیده اجتماعی حل و فصل شوند. در واقع این جریانات می خواهند موجب شوند درباره موضوعات پیچیده اجتماعی، شتابزدگی اتفاق بیفتد تا عملا اقدام جامعی صورت نگیرد.

عباس سلیمی نمین ادامه داد: ما باید درباره این جریانات حساس باشیم و اجازه ندهیم کانون های تصمیم سازی تغییر کند و کانون های بدون مسئولیت عامل فشار برای تصمیم سازی باشند. این پدیده بسیار ناخوشایند است و طبیعتا باید با آن مقابله جدی انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها