کد خبر: 686453
تاریخ انتشار :

چالش بزرگ اسرائیل برای سازش با عربستان/ آمریکا شرط سخت گذاشت!

کاخ سفید از تل‌آویو می‌خواهد برای عادی سازی روابط با عربستان امتیازاتی به فلسطینی‌ها بدهد.

چالش بزرگ اسرائیل برای سازش با عربستان/ آمریکا شرط سخت گذاشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ایسنا، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی که اخیرا به واشنگتن سفر کرده بود با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا درباره انعقاد توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی گفت‌وگو کرده است.

چهار مقام فعلی و سابق آمریکا به آکسیوس گفتند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور نیاز رژیم صهیونیستی به دادن برخی امتیازات به فلسطینیان را به این رژیم گوشزد کردند. به گفته منابع این سایت، بلینکن بر عدم امکان موفقیت توافق با عربستان بدون چنین اقدامات و امتیازاتی تاکید کرد. به گفته این منابع، ریاض می‌خواهد جهت گیری‌های مثبتی در موضوع فلسطین به جهان عرب و اسلام ارائه کند.

به گفته یک منبع، تلطیف موضع تل‌آویو نیز برای جلب حمایت دموکرات‌ها در کنگره آمریکا ضروری است.

این مقامات می‌گویند که بلینکن در گفت‌وگو با طرف رژیم صهیونیستی افزوده که تل‌آویو اگر تصور می‌کند که نباید هیچ امتیازی بدهد، در ارزیابی وضعیت اشتباه کرده است.

درمر هیچ تمایلی برای بحث درباره اعطای امتیازات احتمالی رژیم صهیونیستی با سالیوان و بلینکن ابراز نکرد؛ اما از تمایل این رژیم برای به رسمیت شناختن حق عربستان سعودی در توسعه برنامه انرژی اتمی برای اهداف صلح آمیز صحبت کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت پیشتر به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نوشته بود که این رژیم و عربستان ممکن است در اوایل سال آینده میلادی توافقنامه‌ برقراری روابط دیپلماتیک را امضا کنند و این به لطف پیشرفت‌های حاصل شده در سفر سالیوان به عربستان و مذاکراتش درباره تسلیحات و مسائل مربوط به حفاظت از عربستان سعودی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها