کد خبر: 686868
تاریخ انتشار :

حسینی‌کیا: وقت نداشتیم لایحه حجاب را بررسی کنیم

سیدجواد حسینی‌کیا عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: برخی می‌گویند با ایجاد قانون عفاف و حجاب، تقابل ایجاد خواهد شد. باید بگویم اصلاً این‌طور نیست، چون جامعه ما مومن و متدین است و بی‌حجاب‌ها اندک هستند. همچنین هر کسی که در دنیا با قانون مقابله کند با او برخورد می‌شود.

حسینی‌کیا: وقت نداشتیم لایحه حجاب را بررسی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: حدود یک ماه پیش با رای اکثریت نمایندگان مجلس، بررسی لایحه عفاف و حجاب، اصل هشتاد و پنجی شد تا اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی این اختیار را داشته باشند که این لایحه را پس از بررسی به قانون تبدیل کنند. در همین رابطه، رویداد۲۴ با «سیدجواد حسینی‌کیا» نماینده سنقر و کلیائی و عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت‌وگو کرده است که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید:

* بنده یکی از موافقان اصل هشتاد و پنجی شدن بررسی لایحه عفاف و حجاب بودم و این رویکرد از سوی مجلس به خاطر این نبود که این وظیفه از دوش اکثریت مجلس خارج و مسئولیت آن بر عهده تعداد معدودی از همکاران قرار بگیرد.

* لایحه عفاف و حجاب مواد زیادی داشت و حقیقتاً به بررسی آن نمی‌رسیدیم، زیرا در هفته‌های آتی می‌باید بررسی برنامه هفتم توسعه کشور را در دستور کار قرار دهیم. 

* اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب، یعنی داشتن فرصت بیشتر تا اینکه نمایندگان کمیسیون تخصصی، نظرات کارشناسان و مرکز پژوهش‌ها را بشنوند تا بتوانند موضوعات پلیس و قوه قضاییه را در لایحه بیاورند که در نهایت لایحه‌ای قوی و کارآمد شود.

* در لایحه مورد بررسی که در نهایت قرار است به قانون تبدیل شود، حتماً و باید سابقه فرهنگی و صبغه قضایی تواماً با هم بررسی شود.

* برخی انتقاد می‌کنند که چرا لایحه عفاف و حجاب را اصل هشتاد و پنجی کردید، زیرا این رویکرد برای مسائل امنیتی است. به این افراد باید بگویم به هیچ وجه این‌طور نیست که تنها موضوعات امنیتی اصل هشتاد و پنجی شود و این کار مجلس یازدهم کاملاً قانونی بود و همکاران با درنظر گرفتن وقت و برنامه کاری مجلس روی به چنین رویکردی آوردند.

* مردم تصور اشتباه از موضوع اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب نکنند، زیرا افراد حاضر در دو کمیسیون قضایی و حقوقی و فرهنگی که در تصمیم‌گیری در این رابطه دخیل هستند، از نماینده‌های آن‌ها هستند و ما این اختیار را به این افراد دادیم، چون متخصص در این زمینه هستند. از این‌رو امیدوارم که با تصویب نهایی لایحه و تبدیل آن به قانون، خواسته نیرو‌های ارزشی در خصوص مقابله با پدیده کشف حجاب برآورده شود.

* برای رفع کشف حجاب، یک بخش کار، امر به معروف و نهی از منکر است که مردم باید انجام بدهند، یعنی حساسیت جامعه نسبت به بی‌حجابی و بخش دیگر، خلاء قانون‌گذاری و جرم‌انگاری است که ان‌شاءالله با تلاش همکاران، نهایی شود.

* برخی می‌گویند با ایجاد قانون عفاف و حجاب، تقابل ایجاد خواهد شد. باید بگویم اصلاً این‌طور نیست، چون جامعه ما مومن و متدین است و بی‌حجاب‌ها اندک هستند. همچنین هر کسی که در دنیا با قانون مقابله کند با او برخورد می‌شود.

* قانون‌گذاران در مملکت نمی‌توانند موضوع به این مهمی که برای مردم اساسی است را نادیده بگیرند. از این‌رو باید با تدبیر رفتار کرد، ولی حاشیه هم همیشه بوده و نباید اصل موضوع را معطل برخی حواشی جزئی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها