کد خبر: 686870
تاریخ انتشار :

غضنفرآبادی: حرف های میرسلیم کذب است

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: یعنی چه که گفته شده زدوبند در مجلس است. کلیت مجلس از چنین نسبت ناروایی به دور است.

غضنفرآبادی: حرف های میرسلیم کذب است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فردا نوشت: مصطفی میرسلیم در اظهارنظری اتهامات سنگینی را به مجلس و هیأت رئیسه مجلس وارد کرد، او گفته «متهم اصلی پرونده خودروهای شاسی بلند مدیریت مجلس است»، «قالیباف نگاه پادگانی دارد» و «زدوبند بر مجلس حاکم است». هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بهترین مرجعی است که می تواند میزان اعتبار ادعاهای میرسلیم را مشخص کند.

موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اتهام‌زنی های میرسلیم به مجلس گفت: ابتدای مجلس یازدهم بود که آقای میرسلیم رشوه‌ای را به رئیس کمیسیون عمران نسبت داد که آن ادعا ناصواب و غیرواقعی بود. امروز نیز از این ادبیات و عبارات آقای میرسلیم تأسف می خورم.

وی با طرح این سئوال که کجا مجلس پادگانی اداره می شود که آقای میرسلیم این ادعا را می کند؟ افزود: موضوع دیگر ادعایی است که آقای میرسلیم درباره شاسی بلندها مطرح کرد و گفته «١۵٠ نماینده و کارمند مجلس به اسم خانواده ها یا آشنایانشان خودروهای شاسی بلند گرفته اند»، این کذب است. البته موضوع در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در دست بررسی است.

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد: آقای بیگی لیستی را از کسانی که شاسی بلند گرفتند، ارائه کرد؛ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از او خواست مستندات را هم بدهد اما او گفت «شما بررسی کنید». نمی شود یک نفر بدون ارائه مستندات، اتهامی را به کسی نسبت دهد. متأسفانه آن حرف ناصوابی و نادرستی بود که حالا آقای میرسلیم نیز همان رویه را دنبال می کند.

وی درباره ادعای میرسلیم راجع به مرتبط بودن قضیه شاسی بلندها به مدیریت مجلس، افزود: به هیچ وجه مدیریت مجلس پشت این موضوع نبود. آقای بیگی لیست ادعایی را درباره کسانی که شاسی بلند گرفتند، توزیع کرد که سر از رسانه ها درآورد. آن لیست کاملا غلط، غیرواقعی و کذب است. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع را بررسی و اعلام کرد «ادعای پس گرفتن امضا از طرح استیضاح وزیر صمت در ازای گرفتن شاسی بلند دروغ است؛ همچنین شاسی بلند گرفتن از طریق رانت نیز کاملا دروغ است» چون ما بررسی کردیم و نرسیدیم به اینکه نماینده ای از رانت برای شاسی بلند گرفتن استفاده کرده باشد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره ادعای میرسلیم مبنی بر «حاکم بودن فضای زدوبند بر مجلس» یادآور شد: این حرف را کاملا تکذیب می کند یعنی چه که گفته شده زدوبند در مجلس است. کلیت مجلس از چنین نسبت ناروایی به دور است. حالا یک نماینده شاید چنین رویکردی دارد اما نباید آن را به کلیت مجلس نسبت داد. فضای غالب حاکم بر مجلس انقلابی بودن، دلسوزی و پای کار بودن است.

وی درباره امکان شکایت از میرسلیم در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به دلیل اتهام زنی به کلیت مجلس  افزود: بله این موضوع جای بررسی دارد. بالاخره این حرف ها پیامد و بار حقوقی دارد و برای گوینده مسئولیت ایجاد می کند. آقای میرسلیم باید در این سن و سال مطلع حرف بزند، نه آنکه یک جا بگوید 300 شاسی بلند داده شد و جای دیگر بگوید 150 تا شاسی بلند داده شد. بالاخره کدام آمار درست است. نباید طوری حرف زد که در جامعه ایجاد تشویش کند.

غضنفرآبادی گفت: آقای میرسلیم کسی است که در موضوع خودرو با این نوع حرف ها مورد اتهام قرار گرفت اما آن زمان کلیت مجلس از حیثیت آقای میرسلیم دفاع کرد بنابراین نباید خود او حالا چنین تهمت های غیرصحیحی را به کس دیگری نسبت دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها